W ślad za przedwczorajszą publikacją na temat wyników handlowych Peugeota na rodzimym rynku, piszemy dziś o drugiej marce koncernu PSA, czyli o Citroënie. Najwyraźniej Francuzi mocno do serca wzięli sobie argumenty, że warto kupować produkty z własnych fabryk, bo w ten sposób wzrośnie produkcja, dochód narodowy, a więc przełoży się to także na ich dobrobyt.
Ale dość tych polityczno-populistycznych tekstów ;-) Przejdźmy do szczegółów, a te wyglądają dość optymistycznie. W drugim kwartale bowiem Citroën – na wciąż kurczącym się rynku motoryzacyjnym nad Sekwaną – zwiększył swój rynkowy udział o 1 punkt procentowy i aktualnie posiada 13,8% francuskiego rynku aut osobowych i 14,3% rynku lekkich samochodów użytkowych. W tym drugim przypadku udział rynkowy spadł w stosunku do pierwszego kwartału o 0,3 punktu procentowego, jednakże łączny udział Citroëna w rynku aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych wzrósł z 13,5% po trzech pierwszych miesiącach roku do 14,3% w drugim kwartale.
W całym pierwszym półroczu Citroën sprzedał we Francji (liczba rejestracji) 124.194 samochody osobowe (co dało mu 13,4% udziału w rynku) i 31.174 lekkie auta dostawcze (16,6% rynku), co daje łącznie 155.368 samochodów i udział rynkowy na poziomie 13,9%.
W segmencie gamy C marka wykazuje delikatne wzrosty, bądź stagnację. Na koniec czerwca zyskał Citroën C4 (+0,2 punktu procentowego), zaś zainteresowanie modele C3 Picasso utrzymuje się na stałym poziomie (1,4% rynku aut osobowych).
W gamie DS stanowiącej 20% francuskiej sprzedaży Citroëna, również nie jest źle, a ofensywę marki wzmacnia wprowadzenie niedawno do oferty modelu DS3 Cabrio.
W połowie czerwca rozpoczęto przyjmowanie zamówień na Nowe C4 Picasso. W ciągu dwóch tygodni przyjęto przeszło 3.500 zamówień, przy czym przeszło 80% klientów zdecydowało się na jeden z dwóch najwyższych wariantów wyposażenia: Intensive bądź Exclusive.
„Jeżeli udało nam się w ciągu kwartału zwiększyć udział w rynku o 1 punkt procentowy, to nic dziwnego, że ambicje rosną i liczymy na dalszy wzrost do ponad 14% w drugiej połowie roku” – powiedział Philippe Narbeburu, szef Citroëna na Francję. – „W osiągnięciu tych zamierzeń pomogą nam z pewnością odświeżone C3, powstające aktualnie w Poissy i Aulnay, oraz Nowe C4 Picasso i C4 Grand Picasso, które trafiają już do sprzedaży”.
KG
Najnowsze komentarze