Dzisiejszy dzień stoi na naszym wortalu pod znakiem statystyki :-) Zaprezentowaliśmy już informacje o wynikach handlowych Peugeota i Renault, przyszedł więc czas i na Citroëna. Ta marka również odnotowała we Francji przyrost sprzedaży względem roku 2014, ale tym razem już nie tak spektakularny, jak dwóch liderów francuskiego rynku. Oto garść szczegółów.
W roku 2015 zarejestrowano nad Sekwaną ponad 260.000 samochodów z szewronami, z czego ponad 201.000 przypadło na auta osobowe, a ponad 59.000 na lekkie samochody użytkowe. Sprzedaż aut osobowych wzrosła w stosunku do roku 2014 o 0,8%.
Lepsze wyniki Citroën notował w drugiej połowie roku. Sprzedaż aut osobowych wzrosła o 2,4% (względem II połowy roku 2014), a ogólnie o 1% (także w odniesieniu do drugiej połowy 2014 roku).
Nieźle został przyjęty nowy Citroën C1, który we Francji uzyskał niemal 14.000 rejestracji. To był pierwszy pełny rok oferowania tego modelu i zainteresowanie nim wzrosło o 5,3%.
Dobrze sprzedawały się także modele z gamy C4 – odnowione C4, a także C4 Cactus. W drugiej połowie 2015 roku sprzedaż skumulowana tych dwóch modeli wzrosła o 7,5% w stosunku do analogicznego okresu roku 2014.
W minionym roku na rynek trafiło też nowe Berlingo, w którym można teraz znaleźć m.in. dotykowy ekran, system Active City Brake itp. Nic więc dziwnego, że w samych tylko wersjach osobowych sprzedaż wzrosła o 3,4%.
Rosło też zainteresowanie modelami typowo użytkowymi – Citroën Jumpy sprzedawał się o 6% lepiej, a Jumper o 5,3% lepiej, niż rok wcześniej.
Mimo wszystko gama modelowa powinna zostać wyraźnie odnowiona.
KG
Najnowsze komentarze