Citroën potwierdza swoją doskonałą dynamikę dzięki największemu wzrostowi wśród największych dziesięciu marek samochodowych na rodzimy rynku. W maju 2019 roku marka sygnowana szewronami zyskała pod względem udziału w rynku, rosła bowiem szybciej, niż cały francuski rynek nowych aut.
Na wynik ten wpłynął w szczególności segment samochodów osobowych, w którym marka wzrosła o 23,1% w maju i 16,2% od początku roku. W efekcie udział rynkowy Citroëna wzrósł nie mniej, niż o 1,9 punktu procentowego w maju 2019 roku (w porównaniu do maja roku ubiegłego) i o 1,6 punktu procentowego pod względem sprzedaży skumulowanej za pierwszych pięć miesięcy bieżącego roku.
W segmencie samochodów osobowych Citroën był w maju 2019 roku zdecydowanie najdynamiczniejszą marką na francuskim rynku. Sprzedaż w stosunku do maja 2018 roku wzrosła o aż 23,1%, gdy cały francuski rynek zwiększył się o jedynie 1,2%. Rynkowy udział Citroëna za pięć minionych miesięcy wynosi we Francji 11,1%.
Efekty te przyniesione zostały m.in. przez:
– Citroëna C3, który jest trzecim najchętniej kupowanym samochodem osobowym nad Sekwaną;
– Citroëna C3 Aircross, który jest trzecim najchętniej kupowanym SUV-em segmentu B we Francji;
– Citroëna C5 Aircross, który trafił do sprzedaży na rodzimym rynku w styczniu br., a już jest drugim najchętniej kupowanym SUV-em w segmencie C we Francji.
Jeśli chodzi o lekkie samochody dostawcze, Citroën odnotował wzrost liczby rejestracji o 9,1% w maju 2019 roku i osiągnął 15,4% udziału w rynku. Dwa modele Citroëna znajdują się w pierwszej dziesiątce rejestracji segmentu lekkich aut użytkowych we Francji od początku roku. To nowe Berlingo Van (wprowadzone na rynek w październiku 2018 roku) oraz Citroën Jumpy.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze