Znane są już wyniki francuskiej sprzedaży Citroëna w pierwszym kwartale 2018 roku. Marka zanotowała wyższy przyrost sprzedaży, aniżeli cały francuski rynek. Citroën może się poszczycić w pierwszym kwartale 2018 roku wzrostem o 4,8% w momencie, gdy wzrost francuskiego rynku wyniósł 3,2%. Mowa tu o samochodach osobowych i lekkich autach użytkowych.
W pierwszym kwartale 2018 roku nad Sekwaną zarejestrowano ponad 75.000 aut Citroëna. W efekcie marka osiągnęła poziom 11,2% udziału w rodzimym rynku, o 0,2 punktu procentowego więcej, aniżeli w pierwszym kwartale 2017 roku.
W gamie aut osobowych Citroënowi przyrasta głównie dzięki znakomitym wynikom C3 (+25,1%) oraz C3 Aircrossa. To dwa najchętniej kupowane we Francji modele samochodów osobowych tej marki.
Przez trzy pierwsze miesiące bieżącego roku Citroën odnotował ponad 55.200 rejestracji aut osobowych. Tylko na Nowe C3 przypadło przeszło 20.800 rejestracji. Samochód ten był w tym czasie na czwartym miejscu wśród najchętniej kupowanych we Francji aut osobowych. Z kolei na C3 Aircrossa przypadło blisko 10.000 rejestracji w omawianym okresie. W samym tylko marcu zarejestrowano nad Sekwaną niemal 3.700 egzemplarzy tego miejskiego SUV-a. To najlepszy pod tym względem miesiąc od premiery tego modelu w październiku 2017 roku. Dobre wyniki notuje także najmniejszy w gamie Citroën C1 (wzrost o 13,7%). Zainteresowanie tym modelem zapewne wzrośnie z uwagi na wprowadzenie do oferty dwóch serii specjalnych – C1 Elle i C1 Urban Ride.
Jeśli chodzi o lekkie pojazdy użytkowe, to w pierwszym kwartale 2018 roku Citroën zanotował wzrost o aż 19,7%, gdy cały rynek wzrósł jedynie o 5,6%. W efekcie rynkowy udział Citroëna wzrósł o 2 punkty procentowe, z 15,2% rok temu do 17,2% obecnie.
W pierwszym kwartale 2018 roku Citroën może się też pochwalić 20.000 rejestracjami lekkich samochodów użytkowych. To efekt dużego zainteresowania modelem C3 Société opartym o aktualną odmianę C3. W porównaniu z poprzednią wersją C3 Société i pierwszym kwartałem roku ubiegłego liczba rejestracji tego modelu wzrosła ponad dwukrotnie. Ale trzeba zaznaczyć, że cała gama lekkich pojazdów dostawczych Citroëna zanotowała w ciągu trzech pierwszych miesięcy bieżącego roku dwucyfrowe wzrosty sprzedaży! Jumpy sprzedawał się o 14,9% lepiej, Jumper o 23,7%, a Berlingo o aż 24,8% lepiej.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze