Po jedenastu miesiącach 2019 roku Citroën może mówić o co najmniej dobrych wynikach sprzedaży na rodzimym rynku. W listopadzie marka znowu zanotowała wzrost udziału w rynku. Wprawdzie tylko o 0,1 punktu procentowego, ale cały rynek (auta osobowe + lekkie samochody dostawcze) spadł o 0,6%. A warto zauważyć, że tegoroczny listopad miał we Francji o dwa dni robocze mniej, niż listopad 2018 roku.
Po jedenastu miesiącach bieżącego roku Citroën może się cieszyć ze wzrostu udziału w rynku o 1 punkt procentowy w gamie aut osobowych. Jednocześnie sprzedaż w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego wzrosła o 9,9%, a to najlepszy wynik wśród dziesięciu najpopularniejszych marek samochodowych oferowanych nad Sekwaną.
W efekcie po jedenastu miesiącach do Citroëna należy 10,8% francuskiego rynku nowych samochodów osobowych. Szczególne zasługi mają tu dwa modele:
– C3 jest trzecim najchętniej wybieranym autem osobowym we Francji;
– SUV C5 Aircross jest drugim najchętniej kupowanym nad Sekwaną modelem w swojej klasie.
W segmencie lekkich aut użytkowych (dostawczych) Citroën odnotował w listopadzie 11-procentowy wzrost sprzedaży, gdy francuski rynek spadł o 6%. W rezultacie marka zyskała 2,5 punktu procentowego w rynku w minionym miesiącu osiągając poziom 16,3%. To szczególna zasługa znakomitej listopadowej sprzedaży Citroëna Berlingo Van, ale też świetnych wyników modelu Jumpy. Oba znajdują się w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych lekkich samochodów użytkowych we Francji.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze