Pierwszy kwartał 2021 roku okazał się bardzo dobry dla Citroëna na Półwyspie Apenińskim. Francuska marka wykroiła dla siebie w tym okresie 5,65% udziału we włoskim rynku samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych. W efekcie można mówić o czterech latach wzrostu Citroëna we Włoszech.
W segmencie samochodów osobowych do Citroëna w pierwszym kwartale bieżącego roku należało 5,42% włoskiego rynku, a w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych nawet 5,5%.
Jeśli chodzi o lekkie samochody użytkowe, to do Citroëna po pierwszym kwartale 2021 roku należy 7,9% włoskiego rynku. Marka sygnowana szewronami zajmuje aktualnie trzecie miejsce w tym segmencie na Półwyspie Apenińskim.
W ciągu pierwszych trzech miesięcy br. zarejestrowano we Włoszech 492.118 nowych samochodów (osobowych i dostawczych łącznie). Rynkowy udział Citroëna od kilku lat rośnie, by aktualnie osiągnąć poziom 5,65%. Cieszy również duże zainteresowanie Włochów na rynku indywidualnym, gdzie wyboru samochodu dokonuje się w domowym zaciszu.
Najlepiej sprzedającym się modelem Citroëna we Włoszech jest tradycyjnie model C3. Od początku roku zarejestrowano we Włoszech ponad 11.000 egzemplarzy tego samochodu. Dało mu to trzecie miejsce w segmencie aut miejskich i szóste na całym rynku.
Powodem do zadowolenia jest sprzedaż nowego Citroëna C4. Auto wprowadzono na woski rynek w styczniu bieżącego roku. Co ciekawe – 20% całej dotychczasowej sprzedaży w Italii przypada na wersję elektryczną! Już wkrótce na naszych łamach znajdziecie test takiego samochodu. Nowy Citroën C4 od razu trafił do Top 10 włoskiego rynku w swojej klasie.
Na rynku lekkich samochodów dostawczych najlepiej z gamy Citroëna radzi sobie – co łatwo przewidzieć – Berlingo. To popularne auto wykroiło dla siebie 7,85% rynku i jest trzecim najpopularniejszym autem dostawczych we Włoszech.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën Italia
Najnowsze komentarze