Na całym rynku włoskim, biorąc pod uwagę łącznie samochody osobowe i dostawcze, dzięki dobrym wynikom uzyskanym w maju, Citroën zamknął okres pierwszych pięciu miesięcy roku wynikiem przekraczającym 28.300 rejestracji, potwierdzając na koniec wspomnianego okresu swój udział w rynku na poziomie 4,5%.
Jeśli chodzi o samochody osobowe, sprzedaż bestsellera marki, Citroëna C3, od początku roku stale się rozwija i pod koniec maja model zajął trzecie miejsce w swoim segmencie z ponad 11-procentowym udziałem w swoim segmencie rynku. Poza swoim segmentem, biorąc pod uwagę cały rynek samochodowy i sprzedaż od początku roku, Citroën C3 znajduje się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów we Włoszech.
Drugi najlepiej sprzedający się samochód marki we Włoszech, SUV Citroën C3 Aircross, również pod koniec maja potwierdził swoją pozycję w TOP 10 swojego segmentu.
W oczekiwaniu na rychłe przybycie do salonów poliftingowego SUV-a Citroëna C5 Aircross (spodziewany jest w tym miesiącu), sprzedaż dotychczasowego modelu pozwoliła temu kompaktowemu modelowi wbić się do TOP10 swojego segmentu. Dużym zainteresowaniem cieszy się w szczególności jego zelektryfikowana wersja C5 Aircross Hybrid Plug-In, której sprzedaż rośnie od początku roku. Ta odmiana znalazła się pod koniec maja w pierwszej piątce swojego segmentu.
Citroën C4 od początku roku utrzymuje się w TOP 10 swojego segmentu. Jego bezemisyjna wersja, Citroën ë-C4 w wynikach sprzedaży narastających od początku roku zajmuje trzecie miejsce w swoim segmencie z ponad 15-procentowym udziałem.
Na koniec maja również w pełni elektryczny Citroën ë-Berlingo znajdował się w TOP 3 swojego segmentu z ponad 22-procentowym udziałem.
Citroën Ami – w 100% elektryczne autko dla maksymalnie dwóch osób, kontynuuje pozytywny trend i dzięki silnemu przyspieszeniu w maju (w którym zarejestrowano prawie 1.000 zamówień), w ujęciu za pięć miesięcy znajduje się na pierwszym miejscu w segmencie lekkich czterokołowców z udziałem 31%, a gdy weźmiemy pod uwagę wyłącznie czterokołowce elektryczne, to udział ten rośnie do poziomu przeszło 65%.
Na rynku lekkich samochodów dostawczych, również dzięki doskonałym wynikom handlowym w maju, Citroën od początku roku zajmuje piąte miejsce w rankingu marek z udziałem w rynku wynoszącym 5,7%. Efekty osiągane dzięki szerokiej gamie produktów, w tym w 100% elektrycznych, które oferują klientom świetny komfort i niskie koszty eksploatacji. Rynkowy udział marki we włoskim rynku wyłącznie za maj wyniósł 6,4%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze