czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Citroën we Włoszech w 2017 roku

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2018-01-19
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
27 2
1
25
UDOSTĘPNIEŃ
82
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid

Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?

UOKiK: Opel Crossland X do serwisu

We Włoszech w 2017 roku zarejestrowano aż 1.970.497 nowych samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do roku 2016 o 7,9%. W tych jakże pozytywnych warunkach przyrost sprzedaży Citroëna był wręcz imponujący – marka zarejestrowała ponad 78.000 samochodów. To wzrost w porównaniu z rokiem 2016 o blisko 30% Konkretnie było to 29,2%, a więc 3,7-krotnie więcej, niż przyrost całego rynku.

Citroën zarejestrował we Włoszech w 2017 roku dokładnie 78.191 samochodów. No, klienci zarejestrowali ;-) Pozwoliło to francuskiej marce uzyskać 3,97% udziału we włoskim rynku nowych aut. W konsekwencji Citroën uplasował się na ósmej pozycji w rankingu najpopularniejszych marek samochodowych w Italii. To awans o trzy oczka w górę w porównaniu z rokiem 2016.

Nie da się ukryć, że znaczący wpływ na te wyniki miał model C3. Trzecia generacja tego samochodu została z entuzjazmem przyjęta we Włoszech. W minionym roku zarejestrowano w tym kraju niemal 42.000 egzemplarzy tego modelu. Włochy były drugim, po Francji, rynkiem pod względem sprzedaży Nowego C3. W grudniu C3 było najchętniej kupowanym zagranicznym. W ciągu całego roku 2017 uzyskało trzeci najlepszy wynik w segmencie B i znajduje się w pierwszej piątce najchętniej kupowanych hatchbacków. W ślad za popularnością wśród klientów poszła też dobra opinia dziennikarzy – C3 triumfowało w konkursie Auto Europa 2018.

Bardzo dobrze został przyjęty także pokrewny C3 Aircross. Ten miejski SUV trafił na rynek w październiku, a we Włoszech zebrał już ponad 4.500 zamówień. W całej Europie, w krajach, gdzie już jest oferowany, tych zamówień złożono już przeszło 30.000. Chwalony za design, funkcjonalność, przestronność i nowoczesne technologie zdobył już kilka istotnych nagród (w tym Autobest) i trafił do ścisłego finału Car of the Year.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży we Włoszech w 2017 roku uzyskały też „samograje” w gamie Citroëna – modele Berlingo, C4 Picasso i Grand C4 Picasso oraz Spacetourer. Każdy z nich trafił do czołowej piątki w swoim segmencie.

Warto też podkreślić, że w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych Citroën we Włoszech w 2017 roku uzyskał wzrost sprzedaży o 33%. To wręcz ewenement, bo ten kanał na całym świecie niemalże wykazuje lekkie spowolnienie.

Również na rynku lekkich pojazdów użytkowych, który we Włoszech w 2017 roku nieznacznie się zmniejszył, Citroën odnotował znakomity roczny wynik z 14.756 rejestracjami. To o prawie 20% więcej niż w 2016 r. Wszystkie pojazdy użytkowe w gamie Citroën przyczyniły się do tego rozwoju, w szczególności Nowy Jumpy, która zwiększył sprzedaż o 32%. Rosła też sprzedaż użytkowego Berlingo (+5%) i Jumpera (+26%).

„Bilans roku 2017 jest zdecydowanie pozytywny, ponieważ osiągnęliśmy wzrost na rynku samochodów osobowych o prawie 30% w porównaniu do roku 2016, ponad trzykrotnie większy niż wzrost całego włoskiego rynku. Również na rynku pojazdów użytkowych osiągnęliśmy doskonałe wyniki. Chciałbym tu przekazać podziękowania dla klientów, którzy docenili naszą ofertę, w szczególności Citroëny C3 i C3 Aircross, najnowsze modele, które wniosły powiew świeżości na motoryzacyjną scenę. Dzięki trendowi wzrostowemu w 2017 roku patrzymy z ufnością i optymizmem w 2018 rok, w którym będziemy rozwijać i odnawiać naszą gamę produktową” – powiedział Angelo Simone, dyrektor marki Citroën we Włoszech.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: BerlingoC3C3 AircrossC4 PicassoCitroenJumperJumpySpacetourersprzedaż
Udostepnij10Tweet6Udostepnij2
Poprzedni

Dynamiczny wzrost sprzedaży Renault w Rosji

Następny

Citroen potwierdza następcę C5. Jaki będzie nowy model?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroen potwierdza następcę C5. Jaki będzie nowy model?

Sukces SUV-ów Peugeota w Hiszpanii

40 modeli PSA z silnikiem elektrycznym do roku 2025

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Norbert - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.