We Włoszech w 2017 roku zarejestrowano aż 1.970.497 nowych samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do roku 2016 o 7,9%. W tych jakże pozytywnych warunkach przyrost sprzedaży Citroëna był wręcz imponujący – marka zarejestrowała ponad 78.000 samochodów. To wzrost w porównaniu z rokiem 2016 o blisko 30% Konkretnie było to 29,2%, a więc 3,7-krotnie więcej, niż przyrost całego rynku.
Citroën zarejestrował we Włoszech w 2017 roku dokładnie 78.191 samochodów. No, klienci zarejestrowali ;-) Pozwoliło to francuskiej marce uzyskać 3,97% udziału we włoskim rynku nowych aut. W konsekwencji Citroën uplasował się na ósmej pozycji w rankingu najpopularniejszych marek samochodowych w Italii. To awans o trzy oczka w górę w porównaniu z rokiem 2016.
Nie da się ukryć, że znaczący wpływ na te wyniki miał model C3. Trzecia generacja tego samochodu została z entuzjazmem przyjęta we Włoszech. W minionym roku zarejestrowano w tym kraju niemal 42.000 egzemplarzy tego modelu. Włochy były drugim, po Francji, rynkiem pod względem sprzedaży Nowego C3. W grudniu C3 było najchętniej kupowanym zagranicznym. W ciągu całego roku 2017 uzyskało trzeci najlepszy wynik w segmencie B i znajduje się w pierwszej piątce najchętniej kupowanych hatchbacków. W ślad za popularnością wśród klientów poszła też dobra opinia dziennikarzy – C3 triumfowało w konkursie Auto Europa 2018.
Bardzo dobrze został przyjęty także pokrewny C3 Aircross. Ten miejski SUV trafił na rynek w październiku, a we Włoszech zebrał już ponad 4.500 zamówień. W całej Europie, w krajach, gdzie już jest oferowany, tych zamówień złożono już przeszło 30.000. Chwalony za design, funkcjonalność, przestronność i nowoczesne technologie zdobył już kilka istotnych nagród (w tym Autobest) i trafił do ścisłego finału Car of the Year.
Bardzo dobre wyniki sprzedaży we Włoszech w 2017 roku uzyskały też „samograje” w gamie Citroëna – modele Berlingo, C4 Picasso i Grand C4 Picasso oraz Spacetourer. Każdy z nich trafił do czołowej piątki w swoim segmencie.
Warto też podkreślić, że w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych Citroën we Włoszech w 2017 roku uzyskał wzrost sprzedaży o 33%. To wręcz ewenement, bo ten kanał na całym świecie niemalże wykazuje lekkie spowolnienie.
Również na rynku lekkich pojazdów użytkowych, który we Włoszech w 2017 roku nieznacznie się zmniejszył, Citroën odnotował znakomity roczny wynik z 14.756 rejestracjami. To o prawie 20% więcej niż w 2016 r. Wszystkie pojazdy użytkowe w gamie Citroën przyczyniły się do tego rozwoju, w szczególności Nowy Jumpy, która zwiększył sprzedaż o 32%. Rosła też sprzedaż użytkowego Berlingo (+5%) i Jumpera (+26%).
„Bilans roku 2017 jest zdecydowanie pozytywny, ponieważ osiągnęliśmy wzrost na rynku samochodów osobowych o prawie 30% w porównaniu do roku 2016, ponad trzykrotnie większy niż wzrost całego włoskiego rynku. Również na rynku pojazdów użytkowych osiągnęliśmy doskonałe wyniki. Chciałbym tu przekazać podziękowania dla klientów, którzy docenili naszą ofertę, w szczególności Citroëny C3 i C3 Aircross, najnowsze modele, które wniosły powiew świeżości na motoryzacyjną scenę. Dzięki trendowi wzrostowemu w 2017 roku patrzymy z ufnością i optymizmem w 2018 rok, w którym będziemy rozwijać i odnawiać naszą gamę produktową” – powiedział Angelo Simone, dyrektor marki Citroën we Włoszech.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze