Z badań marki Citroën wynika, że przeciętne brytyjskie dziecko spędza zaledwie 4,75 godziny tygodniowo na aktywności fizycznej, podczas gdy zalecenia służb medycznych mówią o minimum 60 minutach dziennie. Dodatkowo, jak podaje raport Sport England, tylko 47% dzieci spełnia te normy, a wskaźnik ten drastycznie spada w rodzinach o niskich dochodach.
Dlatego Citroën ogłosił nawiązanie strategicznego partnerstwa z England Athletics – organizacją rozwijającą lekkoatletykę na poziomie szkolnym i amatorskim w Wielkiej Brytanii – oraz jej oficjalną organizacją charytatywną, Personal Best Foundation. Współpraca ma na celu zwiększenie aktywności fizycznej wśród dzieci.
Partnerstwo zostało oficjalnie ogłoszone w Sowe Valley Primary School w Coventry, z udziałem paraolimpijki Hannah Cockroft CBE – ambasadorki Personal Best Foundation. W jego ramach, 15 szkół podstawowych w Coventry, Warwickshire i Ellesmere Port – obszarach zlokalizowanych blisko siedziby Citroëna – otrzyma bezpłatne, cotygodniowe programy lekkoatletyczne po lekcjach, a nauczyciele zostaną przeszkoleni, by kontynuować zajęcia we własnym zakresie.
Citroën wesprze również krajowe zawody młodzieżowe i programy talentowe England Athletics, oferując młodym sportowcom realne szanse na rozwój i karierę w sporcie. Dodatkowo, marka francuskiego producenta pojazdów elektrycznych zaznacza, że jej zaangażowanie promuje również zrównoważony rozwój, zarówno w sporcie, jak i w motoryzacji.
To partnerstwo to nie tylko inwestycja w przyszłość sportu, ale przede wszystkim – w zdrowie i równość szans dla najmłodszych.
Najnowsze komentarze