Citroën sprzedał w 2021 roku na rodzimym rynku 228.469 pojazdów, osiągając 10,9% udziału w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Ten wynik oznacza wzrost o 2,2% w porównaniu z rokiem 2020 i wzrost udziału w rynku o 1,9 punktu procentowego.
„W burzliwym czasie 2021 roku Citroën rozwija się dzięki udanej premierze modeli C4 i ë-C4, prowadzących w swoim segmencie od pierwszego roku. Te dobre wyniki odzwierciedlają dynamikę zespołów Citroëna, ale także bogatą i dostosowaną do oczekiwań klientów gamę. Ale w roku 2021 mieliśmy też premierę nowego C3 Aircross, Ami Cargo, przyspieszyliśmy wdrażanie elektryfikacji gamy aut osobowych i lekkich samochodów dostawczych, wprowadziliśmy model ë-Berlingo oraz zaprezentowaliśmy C5 X oznaczający powrót Citroëna do segmentu dużych samochodów turystycznych” – mówi Jérôme Gautier, dyrektor Citroën France.
Samochody osobowe
C3, bestseller Citroëna, sprzedał się w 65.359 egzemplarzach i stanowi 40% rejestracji w gamie marki. Jego udział w segmencie osiągnął 13,0%. Ten wspaniały wynik wspierają dwie nowe limitowane edycje, które pojawiły się w salonach we wrześniu. C3 You!, z atrakcyjnymi cenami, odniósł wielki sukces i od momentu wprowadzenia na rynek zrealizował jedną trzecią zamówień od osób fizycznych. Wysoko pozycjonowany C3 Saint James sprzedał się już w ponad 1.000 egzemplarzy. Zbudowano więcej, niż zapowiadane początkowo 350 egzemplarzy.
Od czasu wprowadzenia na rynek w czerwcu nowego C3 Aircross, wygodnego i wszechstronnego małego SUV-a, idealnego do jazdy w mieście i rekreacji, model osiągnął wielki sukces z 26.664 rejestracjami, czyli 16% gamy samochodów osobowych.
W pierwszym roku obecności na rynku nowy kompaktowy Citroën C4 sprzedał się we Francji w liczbie 22.351 sztuk, stając się liderem w segmencie C z udziałem w tej części rynku wynoszącym 15,6% (wszystkie kanały sprzedaży). Wersja elektryczna ë-C4 stanowi już 25% zamówień na C4 w IV kwartale.
W segmencie, który odnotował we Francji duży, bo aż 34-procentowy spadek, C4 Spacetourer z 7.287 egzemplarzami pozostaje punktem odniesienia w świecie minivanów i zajmuje drugie miejsce w segmencie. C4 Spacetourer, z 24,9% udziałem w rynku, dzielnie walczy i wciąż pozyskuje klientów poszukujących wyjątkowo przestronnego samochodu, który może pomieścić do 7 pasażerów.
Sukces komercyjny C5 Aircrossa: 21.906 rejestracji i 2. miejsce i 7,1% udziału w swoim segmencie C-SUV. C5 Aircross Hybrid, stanowiący punkt odniesienia pod względem komfortu, okazuje się bardzo atrakcyjny dla klientów i stanowi 45% zamówień w gamie tego modelu!
Wszechstronne i przestronne Berlingo pozostaje punktem odniesienia w swojej kategorii, będąc najlepiej sprzedającym się kombivanem z łączną liczbą 5.736 zarejestrowanych nad Sekwaną pojazdów. W segmencie, który skurczył się o 38,8%, Berlingo zwiększyło jednak swój udział w rynku o 3,2%, zajmując aż 35,1% segmentu. Wersja elektryczna ë-Berlingo wprowadzona na rynek pod koniec roku stanowi już 12% zamówień Berlingo w IV kwartale.
Spacetourer, sprzedany w 2.084 egzemplarzach, dzięki swojemu wnętrzu zaprojektowanemu z myślą o zapewnieniu wysokiego poziomu komfortu dla 9 pasażerów, zajął drugie miejsce w segmencie bardzo dużych minivanów i zdobył udział w rynku na poziomie 22,4%.
Przez pierwszy pełny rok sprzedaży, z 5.949 rejestracjami w 2021 roku, Ami jest liderem rynku lekkich czterokołowców z silnikami elektrycznymi i zajmuje drugie miejsce na francuskim rynku czterokołowców z 22,2% udziałem w rynku. Wprowadzony na rynek w kwietniu 2020 r., Ami jest pojazdem dostępnym dla wszystkich w wieku od 14 lat (we Francji). Sukces z pewnością będzie kontynuowany dzięki wprowadzeniu Ami Cargo, wersji użytkowej adresowanej do biznesu, która pomoże zmniejszyć ich ślad węglowy przy niskich kosztach posiadania i użytkowania doskonale spełnia potrzeby dostaw w centrum miasta.
Zobacz wyniki sprzedaży Citroëna w 2021 roku w Polsce
Samochody użytkowe
Przy wzroście francuskiego rynku w tym segmencie o 7,5% sprzedaż Citroëna wzrosła o 9,2% do poziomu 66.582 pojazdów. Wzrost udziału w rynku o 0,3 punktu procentowego oznacza osiągnięcie tegoż udziału w wysokości 15,4%. Ten sukces jest spowodowany w szczególności wzrostem liczby rejestracji w gamie Jumpy (+15%) i Jumpera (+13%).
Cała gama lekkich samochodów dostawczych Citroëna jest dostępna w wersjach elektrycznych od Ami Cargo do ë-Jumpera, poprzez ë-Berlingo Van i ë-Jumpy. Popyt na tego typu produkty rośnie, np. w gamie Jumpy, elektryczne wersje dostępnego od czerwca ë-Jumpy stanowią już blisko 10% zamówień.
Citroën sukcesywnie uzupełnia oferty samochodów nisko-, bądź zeroemisyjnych. W połowie grudnia 2021 marka dostarczyła pierwszy model ë-Jumpy Hydrogen, który łączy akumulatory i ogniwo paliwowe. Citroën niezaprzeczalnie posiada odpowiednie rozwiązania, aby sprostać wielości zastosowań profesjonalnych i nowym wyzwaniom związanym z mobilnością.
rynek |
sprzedaż 2021 |
udział rynkowy 2021 |
zmiana w stosunku do roku 2020 |
sprzedaż 2020 |
Citroën łącznie |
228.469 |
10,9% |
+2,2% |
223.646 |
samochody osobowe |
161.887 |
9,8% |
-0,5% |
162.698 |
lekkie pojazdy użytkowe |
66.582 |
15,4% |
+9,2% |
60.948 |
samochody osobowe |
sprzedaż 2021 |
udział w segmencie 2021 |
zmiana w stosunku do roku 2020 |
sprzedaż 2020 |
C1 |
10.061 |
8,7% |
-16,1% |
11.995 |
C3 |
65.359 |
13,0% |
+11,7% |
58.537 |
C3 AirCross |
26.664 |
7,6% |
-11,6% |
30.162 |
C4 |
22.351 |
15,6% |
+1136% |
1.808 |
C4 Spacetourer |
7.287 |
24,9% |
-33,6% |
10.981 |
C5 AirCross |
21.906 |
7,1% |
-17,6% |
26.572 |
Berlingo |
5.736 |
35,1% |
-38,8% |
9.365 |
Spacetourer |
2.084 |
22,4% |
+2,8% |
2.028 |
lekkie pojazdy użytkowe |
sprzedaż 2021 |
udział w segmencie 2021 |
zmiana w stosunku do roku 2020 |
sprzedaż 2020 |
Berlingo |
20.723 |
4,8% |
-16,0% |
24.682 |
Jumpy |
16.116 |
3,7% |
+14,7% |
14.052 |
Jumper |
11.778 |
2,7% |
+13,5% |
10.379 |
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: archiwum
Najnowsze komentarze