Citroën wkroczył w nowy rok z impetem. Popularna francuska marka spod znaku szewronów odnotowała w styczniu wzrost o 38& [1] na całym rynku austriackim w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Oznacza to 452 nowe rejestracje, z czego 130 przypadło na lekkie pojazdy użytkowe.
Stephanie Haider, dyrektor zarządzająca Citroën Austria, powiedziała: „Po świetnym wyniku w grudniu jestem bardzo zadowolona, że udało nam się utrzymać dobrą passę w nowym roku. Citroën jest po prostu atrakcyjny, a nowe atrakcje dopiero mają nadejść. Po Citroënie C3 i całkowicie elektrycznym ë-C3, pierwszym europejskim samochodzie elektrycznym dostępnym dla klientów indywidualnych za mniej niż 20.000 euro [2], biorąc pod uwagę dotację na elektromobilność, czekamy na kolejne innowacje. Dzięki nowym modelom Citroën C3 Aircross, C4 i C4 X, które już wkrótce pojawią się na rynku, możemy zaoferować naszym klientom prawdziwy pokaz fajerwerków w postaci ekscytujących pojazdów. Planujemy wprowadzić na rynek innowacyjnego Citroëna Ami w drugim kwartale, a następcę Citroëna C5 Aircross zaprezentujemy w drugiej połowie 2025 roku. W Citroënie dzieje się więc bardzo dużo”.
[1] źródło: Austriacki Urząd Statystyczny. Podane liczby sprzedaży i udziały w rynku są danymi szacunkowymi. Liczby te obejmują również pojazdy przebudowane i kampery.
[2] Dotacja na mobilność elektryczną w wysokości 5.400 euro dotyczy zakupów dokonywanych przez klientów indywidualnych. Składa się ona z wkładu brutto importera w wysokości 2.400 euro i wkładu państwa w wysokości 3.000 euro. Wszystkie informacje na temat finansowania elektromobilności są dostępne na stronie: https://www.umweltfoerderung.at/e-mobilitaetsfoerderungen-2024
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën, KG
Najnowsze komentarze