Świetne wieści docierają z Hiszpanii. Citroën notuje tam wzrost liczby rejestracji w październiku w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o aż 20%. W tym samym czasie ogólnie rynek hiszpański wzrósł o 10%. Citroën odnotował w dziesiątym miesiącu bieżącego roku 5.378 rejestracji samochodów osobowych i dostawczych, co dało mu 7-procentowy udział w tamtejszym rynku.
Ten wzrost rejestracji był możliwy dzięki sukcesowi głównych modeli sprzedawanych w tym kraju, które w swoich segmentach i kategoriach wspinają się na podium, w tym modeli „Made in Spain”, takich jak Citroën C3 Aircross, Citroën C4 czy Citroën Berlingo. Warto dodać, że w Hiszpanii dobrze sprzedają się też zelektryfikowane wersje modeli, w tym Citroën ë-C4 i Citroën C5 X Plug-In Hybrid.
Wyniki komercyjne Citroëna w październiku można uznać za osiągnięcie zespołowe, ponieważ aż osiem modeli, w tym produkowane w Hiszpanii Citroëny C3 Aircross, C4 i Berlingo, stanęły na podium w swoich segmentach i kategoriach. Ogólnie rzecz biorąc, marka umacnia swoją czwartą pozycję na rynku hiszpańskim (łącznie samochody osobowe + pojazdy użytkowe), notując 5.378 rejestracji, 7% udziału w rynku i 20-procentowym wzrostem w porównaniu z październikiem 2021 r., co podwaja 10-procentowy wzrost całego rynku.
Zobacz, ile rejestracji odnotował Citroën w październiku w Polsce
Najlepiej sprzedającym się samochodem marki we wrześniu był Citroën C3. Przypadło na niego 1.328 rejestracji, co potwierdza, że jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem miejskim w Hiszpanii, z 11,5-procentowym udziałem w swoim segmencie rynku.
Z kolei produkowany w Saragossie miejski SUV Citroën C3 Aircross „Made in Spain” jest drugim pod względem popularności SUV-em segmentu B z liczbą rejestracji w październiku wynoszącą 1.328, co stanowi 7,9% tej kategorii.
W segmencie C produkowany w fabryce w Madrycie Citroën C4 odnotował 808 rejestracji w październiku i jest jak dotąd najlepiej sprzedającym się hatchbackiem segmentu C w Hiszpanii w tym roku, z 11.046 zarejestrowanych egzemplarzami i 13-procentowym udziałem w swojej kategorii. Wśród SUV-ów Citroën C5 Aircross osiągnął 409 rejestracji w ciągu miesiąca i awansował na piątą pozycję w swojej kategorii, z rynkowym udziałem na poziomie 7,3%.
Z kolei Citroën C5 X ze 172 rejestracjami zajmuje drugie miejsce wśród hatchbacków segmentu D z 11,7% udziałem w swoim segmencie.
Jeśli chodzi o pojazdy zelektryfikowane, Citroën ë-C4 jest najbardziej popularnym w Hiszpanii elektrycznym hatchbackiem segmentu C, zarówno w minionym miesiącu, ze 103 rejestracjami i 33,1-procentowym udziałem w segmencie, jak i w wynikach skumulowanych od początku roku, z 1.215 sprzedanymi egzemplarzami. To wyczyn, który osiągnął również Citroën C5 X Plug-In Hybrid wśród aut z napędem hybrydowym typu plug-in w segmencie D.
W segmencie lekkich pojazdów użytkowych Citroën zamknął październik na podium na rynku z 1.488 rejestracjami i 14,2-procentowym udziałem.
„Strategia wsłuchiwania się w potrzeby ludzi, która jest częścią DNA Citroëna, była kluczem do rozwoju marki w październiku, dzięki bardzo różnym modelom osiągającym najwyższe pozycje w swoich kategoriach, takich jak Citroën C3, Citroën C4 lub Citroën C5 X. To modele, które wyrażają nasze dążenie do zrównoważonego rozwoju i oferują niepowtarzalny poziom komfortu charakterystyczny dla naszej marki. Mamy kompletną i zaawansowaną gamę, aby z ufnością stawić czoła ostatniemu etapowi roku” – potwierdza Nuno Marques, dyrektor Citroëna na Hiszpanię i Portugalię.
Zobacz gamę Citroëna oferowaną w Polsce
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze