Do jakiej prędkości rozpędzi się Citroën Xantia na trzech kołach? Dwóch kierowców postanowiło sprawdzić maksymalne możliwości hydropneumatyka na autostradzie i nagrali film ze swoich akrobacji.
Citroën z hydropneumatycznym zawieszeniem ma ciekawą właściwość. Jeśli złapiemy gumę, możemy bez użycia podnośnika wymienić koło lub na pozostałych trzech kontynuować podróż do najbliższego warsztatu, który dokona naprawy w naszym imieniu. Testy samochodów po przebiciu jednej z opon, były nawet sposobem na promocję modelu DS, który zapoczątkował piękną historię samochodów z hydropneumatyką. Demonstracje dla dziennikarzy przeprowadzono z niewielką prędkością. Citroën raczej nie myślał o szalonych rajdach autostradą, ale od czego mamy youtuberów? Dwaj kierowcy postanowili przekonać się, do jakich wartości prędkościomierza rozpędzi się Citroën Xantia na trzech kołach.
Zobacz także: Citroen DS – jak zmienić koło w klasycznym hydropneumatyku?
Zdrowy rozsądek nie jest domeną wszystkich, którzy wsiadają za kierownicę samochodu i najwidoczniej w tym przypadku również go za brakło. Ruch drogowy nie przeszkodził w rozpędzeniu pojazdów najpierw do 180 km/h a następnie do 200 km/h. Dwie Xantie jadą na światłach awaryjnych, co najwidoczniej zdaniem kierowców załatwia sprawę. Citroeny wyprzedzają ciężarówkę z lewej i prawej strony, a w pewnym momencie podskakują na wybojach. Na szczęście szaleńcza jazda zakończyła się bez żadnych wypadków.
W taki sposób Citroën promował model DS.
https://www.youtube.com/watch?v=O7AijogHtRc
Najnowsze komentarze