Citroen Xsara Picasso zapoczątkował miłość do samochodów marki do tego stopnia, że do pojazdu wkrótce dołączyły inne Citroeny: 2CV, C4 Grand Picasso, Rosalie, C4 Cactus, C5 i wiele innych. Poznajcie niezwykle bogatą w modele Citroena, historię Liwiusza.
Moja historia zaczęła się w Walentynki w 2005 roku od Citroena Xsary Picasso 2.0 HDi z 2004 roku. Ujął mnie wygląd oraz bogate wyposażenie w porównaniu do przereklamowanych samochodów innych marek, ekonomiczny silnik i wygoda jak na tamte czasy. Samochód dzięki przemyślanej prostej podłodze, po wyjęciu foteli może robić za małe aut dostawcze. Sam napis Picasso też ma coś w sobie. Jak na pierwszego Citroena ocena 5+.
Drugim Citroenem był zakupiony w 2007 roku Citroen 2CV z 1986 roku. Zakup inspirowany był filmami z Louisem de Funesem oraz zakonnicami. Urzekły mnie również bardzo miękkie zawieszenie, silnik boxer oraz proste rozwiązania np. nietypowe zawiasy maski oraz drzwi. Nietypowy wygląd spotyka się z dużym zainteresowaniem na drodze. Jego los już był przesądzony, ponieważ przed zakupem 13 lat stał na niemieckim złomie. Po zakupie został przez nas rozebrany do ostatniej śrubki, przeprowadziliśmy też kompletną renowację. Oto samochód po zakupie:
To samo auto 9 miesięcy później:
Trzecim Citroenem był zakupiony w wakacje 2012 roku Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi z 2007 roku, czyli następca Xsary Picasso. Napis Picasso znowu zadecydował o zakupie. Samochód ten był w najbogatszej wersji Exclusive. Kolejny raz samochód ten przewyższał technologią oraz wyposażeniem konkurencję. Nowością były skrętne światła ksenonowe nawiązujące do starego Citroena DS, które w obecnych czasach są rzadko stosowane w autach klasy „premium”, a zastępowane statycznym doświetlaniem zakrętów. Posiadał też rewelacyjną skrzynie biegów MCP, na którą nie wiem z jakiego powodu tak dużo ludzi narzeka.
Czwartym Citroenem był zakupiony w listopadzie 2012 roku Citroen Rosalie z 1933 roku. Zakup tego samochodu był powrotem do przeszłości. W tym samochodzie nie można mówić o bogatym wyposażeniu, chociaż może 86 lat temu był zaawansowany technologicznie.
Cewka zapłonowa Rosalie
Piątym Citroenem był zakupiony w 2013 roku Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi z 2005 roku po lifcie. Zakup tego samochodu był to nasz sentymentalny powrót do korzeni. W odróżnieniu od poprzedniego posiadał dach panoramiczny.
Szóstym Citroenem był zakupiony w 2014 roku Citroen C3 Pluriel z 2004 roku z bardzo dynamicznym silnikiem benzynowym i wspaniałą skrzynią Sensodrive. Głównym powodem zakupu był całkowicie nietypowy wygląd nawiązujący do Citroena 2CV.
Siódmym Citroenem był zakupiony w 2015 roku Citroen C4 Picasso Exclusive 1.6 HDi z 2007 roku w pięknym bordowym kolorze oraz jasnym wnętrzem. Był to kolejny model z rodziny Picasso tym razem krótsza wersja C4.
Ósmym Citroenem był zakupiony w 2017 roku Citroen C4 B7 1.6 eHDi z 2012 roku. Samochód ten posiadał bardzo piękną linię nadwozia i bardzo bogatą wersję wyposażenia. Unowocześniony ośmiozaworowy silnik Diesla w połączeniu z automatyczną skrzynią MCP stanowiły dobry zespół oraz bardzo małe spalanie.
Dziewiątym “prawie” Citroenem był zakupiony w 2017 roku DS 3 1.6 BlueHDi z 2016 roku wyprodukowany już pod marką DS Automobiles. Model po liftingu posiada bardzo piękny przód z lampami DS LED Vision. Piękna sportowa sylwetka dodaje mu charakteru. Jeszcze bardziej unowocześniony 120-konny silnik 1.6 w połączeniu z sześciobiegową skrzynią manualną dostarcza dużo wrażeń z jazdy.
Dziesiątym Citroenem był zakupiony w 2018 roku Citroen C4 pierwszej generacji 1.6 HDi z 2005 roku. Posiadał bogate wyposażenie między innymi asystent pasa ruchu oraz oczywiście skrętne światła ksenonowe.
Jedenastym Citroenem był zakupiony w 2018 roku Citroen C4 Cactus w słabszej 100-konnej wersji silnika 1.6 BlueHDi z 2015 roku. Cactus jest w najbogatszej wersji wyposażenia, czyli np.: dach panoramiczny, kamera cofania, samodzielne parkowanie. Samochód ten ma bardzo nietypowy wygląd wyróżniający się na ulicy. Cactus wzbudza duże zainteresowanie na drodze, a sporo ludzi się za nim obraca.
Dwunastym Citroenem był zakupiony w 2018 roku Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi z 2008 roku oczywiście skrzynia MCP był to kolejny powrót do przeszłości spowodowany sprzedażą poprzedniego Granda. Po sprzedaży powstała pustka oraz problemy z przewiezieniem większych rzeczy nie mieszczących się do pozostałych Citroenów. Niestety ten posiadał nieco słabszą wersję wyposażenia chociaż też exclusive.
Trzynastym Citroenem był zakupiony w 2018 roku kolejny Citroen C4 Grand Picasso z 2007 roku również 2.0 HDi MCP. Citroen ten jest spełnieniem marzeń z 2007 roku, kiedy to po wprowadzeniu do sprzedaży tego modelu prawie zakupiliśmy w salonie Picasso w tym pięknym złotym kolorze oraz maksymalnym wyposażeniu. Posiada również oryginalne DVD oraz piękną jasną welurową tapicerkę.
Czternastym i na tę chwilę ostatnim Citroenem został zakupiony w 2018 roku Citroen C5 2.0 HDi z 2011 roku z rewelacyjnym hydropneumatycznym zawieszeniem, dzięki zawieszeniu jest to 100% Citroen, któremu wygodą nie dorównuje żaden inny samochód. C5 jest oczywiście w wersji Exclusive z bogatym wyposażeniem. Posiada oczywiście skrętne światła biksenonowe, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika, półskórzane grzane fotele z masażem oraz piękną linie nadwozia kombi. C5 prawie za każdym razem jest najdłuższym samochodem na parkingu i nie mieści się na większości typowych miejsc.
Dziś 14 lutego po równych 14 latach historii z Citroenem miał zostać zakupiony piękny wymarzony Citroen DS5, ale niestety nie zawsze wszystko się udaje.
Na pewno tą historią nie kończymy przygody z Citroenami, ponieważ jeszcze trochę ich zostało.
CDN…. Przy kolejnych konkursach
Historię o Citroenach nadesłał do nas Liwiusz w ramach konkursu z okazji urodzin Andre Citroena. Bardzo dziękujemy!
Najnowsze komentarze