Citroën pracował w 1991 roku nad nowym samochodem koncepcyjnym, który swoją wizją wybiegał daleko poza to, co znamy z modeli dostępnych w tamtych czasach. Szkic samochodu ujawnił Daniel Abramson, znany dobrze Czytelniczkom i Czytelnikom Francuskie.pl projektant marki. Co ciekawe, jego dziadek był Polakiem.
Citroën w 1991 roku zlecił swoim projektantom opracowanie wizji zupełnie nowego samochodu sportowego, który miał zostać zaprezentowany jako koncept kilka lat później. Daniel Abramson, projektant marki, zaprezentował nisko zawieszony dwuosobowy samochód sportowy, wyposażony w silnik turbo, współpracujący z napędem elektrycznym. Jego szkic, który widzicie powyżej, wyraźnie zapowiada nową linię Citroëna, która pojawiła się w roku 2000 i później – obłe kształty, duże koła, mniejsze szyby. Te proporcje obowiązują – nie tylko w Citroënie – do dzisiaj.
Citroën, którego szkic widzicie powyżej, nigdy nie doczekał się prac rozwojowych. Zamiast tego producent zdecydował stworzyć koncepcję dużego komfortowego samochodu, który ostatecznie stał się C6. A koncepcja sportowego auta ostatecznie trafiła do szuflady – jak wiele projektów z działów tego typu.
Jak powstawał Citroën XM? Daniel Abramson zdradza kulisy projektowania modelu
Daniel Abramson odszedł z Citroëna i zajął się projektowaniem w zupełnie innych obszarach. W połowie tego roku odwiedził Polskę i wziął udział w organizowanych przez nas urodzinach Citroëna XM.
Najnowsze komentarze