Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Citroën z 1991 roku z napędem turbinowym!

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-09-17
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 2 minut
133 1
A A
2

Warto przeczytać!

Stellantis wprowadza stacje tankowania wodoru dla firm. ENGIE Solutions oferuje ich trzy rodzaje

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Citroën zastanawiał się nad produkcją nowoczesnego samochodu z napędem turbinowym. Zlecenie na przygotowanie takiego projektu otrzymało w 1991 roku biuro projektowe. Co się działo dalej?

Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych producenci poszukiwali sposobów na wyróżnienie się spośród konkurencji. Citroën, posiadający reputację producenta innowacyjnego, będącego w czołówce rozwiązań technicznych, rozważał wprowadzenie zupełnie nowego modelu. Pomysł polegał na stworzeniu nowoczesnego nadwozia, które zawierałoby sprawdzone rozwiązania z zawieszenia, jednocześnie oferowało zupełnie nową jakość w zakresie napędu.

Koncepcja, którą przygotował Daniel Abramson, pracujący wtedy w biurze projektowym marki, łączyła akcenty klasyczne dla Citroëna jak i zupełnie nowe elementy. Zaproponowany samochód miał silnik turbinowy wzięty wprost z samolotów odrzutowych i turbośmigłowych, zawieszenie hydropneumatyczne oraz oryginalny kształt nadwozia.

Zobacz: Citroën z 1993 roku. Nowoczesny i niezwykły koncept

Na udostępnionym przez projektanta rysunku widzimy też charakterystyczne zaoblone boki samochodu, które przypominają nieco kadłub rakiety oraz oryginalny kształt szyby, z wklęsłymi elementami po bokach. Zaskakująco współcześnie wyglądają też w tym projekcie – sprzed przecież ponad 20 lat – duże w stosunku do nadwozia koła.

Ostatecznie projektu nie rozwijano poza fazę koncepcyjną, uznano bowiem że zastosowanie tego typu silnika w samochodzie osobowym jest w zasadzie niewykonalne ze względu na wysokie koszty. Elementy designu jednak starano się jednak wykorzystać w kolejnych modelach.

Zobacz: nowe samochody Citroën

Citroën z silnikiem turbinowym nigdy nie powstał. Biuro projektowe zajęło się bardziej klasycznymi modelami i wkrótce na rynku zadebiutowała Xantia a potem kolejne auta.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Citroenkoncepty
Udostepnij46Tweet29Udostepnij8
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more