Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Citroën z 1998 roku. Tak projektanci wyobrażali sobie dużą limuzynę marki a potem powstał Citroën C6

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-09-10
w Wiadomości, Citroen
Czas czytania 2 minut
89 2
A A
1

Warto przeczytać!

Stellantis wprowadza stacje tankowania wodoru dla firm. ENGIE Solutions oferuje ich trzy rodzaje

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Citroën w 1998 roku zlecił Danielowi Abramsonowi, jednemu z głównych projektantów marki, przygotowanie szkicu dużego samochodu, który miałby stać się następcą modelu XM. Wizja modelu zawiera elementy, które możecie rozpoznać na jednym z kolejnych aut z szewronem.

Projektanci nie mają lekkiego życia. Przychodzi człowiek z innego departamentu i mówi „Narysuj mi samochód”. Jaki samochód? – odpowiada projektant i oczekuje jakichś wskazówek. W tym przypadku miał być duży i była to jedna z niewielu wskazówek, jakie Daniel Abramson dostał do swojego zadania.

Zobacz: Daniel Abramson i Citroën Activa 2. Tak zaczęła się historia modelu

Wizja samochodu jaka powstała, była rzeczywiście duża. Nie tylko jako projekt, ale jako rysunek. Została narysowana na specjalnym materiale w rodzaju pergamiznu i miała blisko metr szerokości. Przedstawiony samochód charakteryzował się bardzo opływowymi liniami, charakterystycznymi wybrzuszeniami błotników, mocno przeszkloną kabiną i wklęsłą tylną szybą. Rozpoznajecie niektóre z tych elementów?

Zobacz: Jak mały samochodzik projektanta Citroëna znalazł się w reklamie marki?

Przypominają niektóre założenia projektu niezwykle eleganckiej i komfortowej limuyny jaką był Citroën C6. Proporcje nadwozia, tylna szyba, wybrane fragmenty bocznej linii, proporcje kół do nadwozia, pochylony przód. Na ile Citroën inspirował się tym projektem później – trudno powiedzieć. Jednak podobieństwa widać.

Zobacz: nowe samochody Citroën

Szkic Daniela Abramsona pokazuje, jak wyglądała praca projektantów w tamtym czasie – ołówek i akwarele stanowiły podstawę, od której zaczynano tworzenie nowego auta. Później powstawały kolejne, coraz dokładniejsze rysunki, modele z gipsu, aż przechodzono na projektowanie komputerowe oraz do prac inżynierskich.

Zdjęcie: Daniel Abramson, opracowanie i edycja: redakcja


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Citroenhistoria
Udostepnij31Tweet20Udostepnij5
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more