Citroën we Włoszech kończy lipiec 2022 roku ze znakomitymi wynikami w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego, zarówno pod względem rejestracji, jak i udziału w rynku. Z ponad 41.250 rejestracjami od początku roku, w tym samochodów osobowych i pojazdów użytkowych, Citroën we Włoszech potwierdził doskonałe wyniki handlowe i zwiększył swój udział w rynku do 4,63%, również dzięki doskonałemu udziałowi w rynku, przekraczającemu 5%, co osiągnięto w miesiącu lipcu.
Jeśli chodzi o samochody osobowe, w miesiącu lipca Citroën zwiększył rejestracje o 50% w porównaniu do tego samego miesiąca 2021 roku i osiąga 4,73% udziału w rynku. W sumie od początku roku Citroën odnotował udział w tym segmencie rynku na poziomie 4,46%.
Sukces Citroëna C3, bestsellera marki, jest kontynuowany. W ubiegłym miesiącu C3 zajęło pierwsze miejsce w swoim segmencie, było drugie na całym rynku włoskim (samochody osobowe i użytkowe), a licząc od początku roku zajmuje trzecie miejsce (11,5% rynku!) zarówno w swoim segmencie, jak i na całym rynku włoskim.
Drugi najlepiej sprzedający się samochód marki we Włoszech, SUV Citroën C3 Aircross, pozostał w pierwszej dziesiątce swojego segmentu pod koniec lipca.
Z kolei Citroën Ami – w 100% elektryczne autko nadal cieszy się dużym uznaniem we Włoszech, a pod koniec lipca potwierdziło swoją pierwszą pozycję w swoim segmencie. Sukces Ami we Włoszech trwa – to w 100% elektryczne, dostępne, rewolucyjne i nonkonformistyczne rozwiązanie mobilności, które licząc od początku roku zdobyło pierwsze miejsce w segmencie czterokołowców z napędem elektrycznym z udziałem sięgającym prawie 60%, a także sięgnęło po pierwsze miejsce w segmencie lekkich czterokołowców w ogóle z 30% udziałem w rynku.
Dzięki znakomitym wynikom osiągniętym w lipcu, z udziałem w rynku wynoszącym ponad 5% i wzrostem rejestracji o 32% (samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe), Citroën kończy pierwsze siedem miesięcy 2022 roku bardzo pozytywnie i z ponad 41.250 rejestracjami samochodów osobowych i dostawczych osiąga 4,63% udziału w rynku.
Zaprezentowany w styczniu 2022 roku nowy SUV Citroën C5 Aircross, który ostatnio pojawił we włoskich salonach, zarejestrował już ponad 2.000 zamówień.
Wprowadzony we Włoszech w maju nowy flagowiec marki, Citroën C5 X, przekroczył już poziom 400 zamówień, a w lipcu wersja Hybrid Plug-In zajmuje drugie miejsce w swoim segmencie pod względem liczby rejestracji, z prawie 20% udziałem.
Od początku roku Citroën C4 pozostaje w Top 10 swojego segmentu, podczas gdy jego bezemisyjna wersja Citroën ë-C4 plasuje się w Top 5 w swoim segmencie.
Citroën ë-Berlingo nadal otrzymuje bardzo pozytywne opinie włoskiej opinii publicznej i od początku roku znajduje się w Top 3 swojego segmentu, z udziałem na poziomie 19%.
Jeśli chodzi o lekkie pojazdy użytkowe, po znakomitym już czerwcu z udziałem rynkowym na poziomie 8%, przyszedł czas na jeszcze lepszy siódmy miesiąc roku, w którym marka zajęła czwartą pozycję z udziałem w rynku na poziomie 8,64%. W efekcie licząc od początku roku Citroën utrzymuje się na piątym miejscu w rankingu marek z udziałem rynkowym, który wzrasta do 6,1%.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze