Marka Citroen, która w swojej historii ma niejedną świetną reklamę, została nagrodzona za kampanię pod tytułem „Autostopowicz”. Wyróżnienie zostało przyznane podczas Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego w Paryżu.
W tym roku Citroen świętuje swoje 100-lecie i jest to zarówno 100 lat odwagi, innowacji, osiągnięć sportowych, jak i kultowej reklamy. Wystarczy choćby wspomnieć, jak francuski producent przed laty promował model 2CV, który był z powodzeniem porównywany do modeli Ferrari, Porsche, czy Rolls-Royce’a. Nie wstydził się również wytykania braków pojazdu, których bez względu wszelkie posiadane przez model zalety, w istocie jest sporo. W ubiegłym roku Citroen zaprezentował kampanię pod tytułem „Autostopowicz”, która również jest bardzo ciekawa.
Film prezentuje różne epoki, a tym samym różne modele Citroena. Główny bohater jest autostopowiczem, który ma okazję zasiadać w najbardziej kultowych modelach marki, co jest dla fanów francuzów godne pozazdroszczenia ;-) Autostopowiczowi towarzyszą dźwięki utworu ”Take the long way home” w wykonaniu Rogera Hodgsona, współzałożyciela grupy Supertramp. Film spotkał się z pozytywnym odbiorem w mediach, przypadł do gustu także jury podczas tegorocznego Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacyjnego w Paryżu. Reklama zdobyła nagrodę Grand Prix w kategorii najpiękniejsza kampania wizerunkowa roku 2018.
„Bardzo rzadko marka samochodów potrafi odważyć się na film taki jak ten, który nie powstał, aby promować ten, czy inny model w ofercie, ale wyłącznie po to, by wyrazić, czym jest marka. Rok temu zaprezentowaliśmy pierwszą wersję filmu, ale została ona uzupełniona przez prawdziwe ikony Citroena (Jacques Seguela, który pojawił się na pokładzie DS i Sebastien Loeb), który w 2019 roku obchodzi swoje stulecie” – powiedział Arnaud Belloni, Dyrektor Marketingu i Komunikacji marki Citroen podczas odbioru nagrody.
https://www.youtube.com/watch?v=JcQIrZC8JSc&t=36s
Najnowsze komentarze