Citroën zdobył nagrodę Najbardziej innowacyjny produkt/usługa roku w konkursie Indo-French Business Awards (IFBA) za swoją usługę sprzedaży on-line. Marka od kilku miesięcy sprzedaje w ten sposób swoje samochody w Indiach a doświadczenia z tego rynku ma zamiar wykorzystać na całym świecie.
Na razie w ofercie Citroëna znajduje się wyłącznie SUV C5 Aircross, który z uwagi na cła importowe jest dość drogi w Indiach a jego cena bywa porównywana z markami premium, jednak już wkrótce zadebiutuje nowy Citroën C3. Ten model, produkowany w Indiach, ma być główną siłą, napędzającą sprzedaż.
Zobacz: Nowy Citroën C5 Aircross. Skonfiguruj swoją wersję.
Citroën buduje dopiero swoją pozycję w Indiach, jednak jest to ogromny kraj, zajmujący siódmą pozycję na świecie pod względem rozległości zajmowanego obszaru. Powierzchnia Indii wynosi aż 3.287.590 km2, czyli ponad dziesięć razy tyle co Polska. Nic więc dziwnego, że marka stawia na internet. Sprzedaż w sieci ma pomóc przyspieszyć zdobywanie rynku.
Zobacz: Citroën C5 Aircross po faceliftingu. Co się zmieni?
Citroën musiał więc postawić na sprzedaż on-line. Samochód zamawia się w kilku krokach, przy użyciu prostego konfiguratora. Najpierw wybiera się kolor samochodu, później można jeszcze dobrać kilka dodatków (w tym… kolor kapsli z logo marki na koła!) by później przejść do prostego formularza związanego z płatnością i dostawą. Auto można zamówić prosto pod drzwi. System rozpoznaje rodzaj urządzenia, z jakiego łączy się klient i odpowiednio dopasowuje wygląd interfejsu.
Zobacz: Citroën C5 Aircross z dieslem. Silnik blueHDi 130 KM
Citroën konkurował z blisko setką innych firm. Indo-French Business Awards (IFBA) posłuży do wsparcia promocji marki w Indiach i rozwoju sprzedaży. Producent liczy na duże zainteresowanie klientów zamawianiem nowego Citroëna C3 przez internet, co mu pozwoli ograniczyć koszty budowy sieci sprzedaży i skrócić czas osiągnięcia planowanych udziałów w rynku.
Citroën planuje wprowadzenie sprzedaży on-line na większą skalę także w Europie. To element planu, który zakłada zmianę roli dealerów, którzy mają stać się agentami marki. Ma to pomóc osiągnąć jej większe zyski i zwiększyć kontrolę nad procesem sprzedaży.
źródło: Citroën
Najnowsze komentarze