Marzec był miesiącem, w którym większość producentów zanotowała mocny spadek sprzedaży związany z ograniczeniami wywołanymi epidemią koronawirusa. Wyjątkiem od reguły jest Citroen, który na rynku tureckim poprawił wynik o 168%.
Sprzedaż samochodów w Turcji wzrosła w marcu o 1,4%. Jest to związane z wyraźnym zwiększeniem liczby rejestracji pojazdów marek Citroen, Opel, Seat i Ford. Producent spod znaku szewronów zanotował największy wzrost, bo aż o 168% dzięki dużemu zainteresowaniu nowym SUV-em C5 Aircross. Model został wprowadzony na rynek turecki we wrześniu 2019 roku.
Opel zwiększył swoją sprzedaż o 62% z pomocą modeli Astra oraz Grandland X. Najlepiej sprzedającymi się samochodami w marcu był Fiat Egea, a na drugim miejscu znalazło się Renault Clio.
W pierwszym kwartale na rynku tureckim zanotowano wzrost o 40%.
Źródło: Automotive News Europe
Najnowsze komentarze