Nie najstarsze i pieczołowicie odrestaurowane modele przedwojenne, nie samochody gangsterów, nawet nie słynna bogini i limuzyny z lat 80. i 90. również nie. Największą grupę odwiedzających spośród wszystkich modeli francuskiej marki wystawionych podczas targów Retro Motor Show w Poznaniu przyciągał C6. Niektórzy sądzili, że Citroen prezentuje zupełnie nowy model.
Citroen C6 był jednym z najmłodszych pojazdów Citroena, które można było oglądać na Retro Motor Show w Poznaniu, ale nie da się ukryć, że robił prawdziwą furorę. Spędziliśmy na targach ponad pół dnia i ciągle ktoś kręcił się w pobliżu tego samochodu, a najbardziej spodobało nam się stwierdzenie, że to premiera nowej limuzyny Citroena. W przypadku C6 debiut miał miejsce w roku 2005 więc to nie to… Nawet po powrocie z Poznania doszły do mnie pytania o nowego Citroena i bynajmniej nie chodziło o C5 Aircrossa, którego również można było na Retro Motor Show zobaczyć. Popularność C6 podczas poznańskiej wystawy jest chyba znakomitym sygnałem dla przedstawicieli marki, że chyba czegoś w gamie produktów brakuje.
Skąd Citroen C6 na targach samochodów zabytkowych? Członkowie Citroen Oldtimer Club Polska wpadli na pomysł, aby zaprezentować cały przekrój luksusowych pojazdów spod znaku szewronów. Oglądaliśmy modele AC4, Traction Avant, DS, CX, XM oraz wspomnianego C6 w pięknej barwie nadwozia Mauritius Blue. Wrażenie robi wnętrze wykończone białą, skórzaną tapicerką oraz efektowny drobiazg w postaci odsuwanego schowka w boczkach drzwi.
Citroen C6 został wyposażony w hydropneumatyczne zawieszenie Hydractive 3+ z trzema różnymi trybami pracy. Charakterystyczną cechą modelu jest także wklęsła tylna szyba, dzięki której producent mógł zrezygnować z tylnej wycieraczki. Na pokładzie wersji Exclusive, którą wystawiono na targach niczego nie powinno nam zabraknąć, a już na pewno nie komfortu.
Napęd pojazdu pochodzi od 6-cylindrowego silnika Diesla o pojemności 2.720 cm³, który generuje 204 KM mocy. C6 potrafił rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 9,3 sekundy i uzyskać maksymalną prędkość 230 km/h.
Citroen C6 jest zbyt młody, aby należeć do stowarzyszenia zabytkowych pojazdów Citroen Oldtimer Club Polska. Model zasłużył jednak na honorowy tytuł „nowoczesnego klasyka” ponieważ jest jedyny w swoim rodzaju, luksusowy, a jego ceny na rynku wtórnym rosną.
Najnowsze komentarze