Citroen wraz z firmami Accor i JCDecaux stworzył projekt o nazwie The Urban Collëctif. 4 listopada trzej partnerzy zaprezentują nowy autonomiczny pojazd komunikacji miejskiej.
The Urban Collëctif powstał z pragnienia działania trzech firm, które wspólnie chcą zaproponować wizję autonomicznej mobilności miejskiej. Citroën, Accor i JCDecaux mają za sobą łącznie 200 lat innowacji. Teraz dzielą się doświadczeniem i know-how, by zaproponować nowy środek transportu. W środę 4 listopada 2020 roku odbędzie się światowa premiera pojazdu, który będzie poruszał po dedykowanym pasie w trybie open-source. Wydarzenie w całości odbędzie się online.
Citroen: od ponad 100 lat zapewniamy swobodę poruszania się
Od ponad 100 lat Citroën zapewnia swobodę poruszania się. Od kultowych Traction Avant i 2CV po elektryczny miejski samochód Ami. Marka zawsze wykazywała się śmiałością i kreatywnością w upowszechnianiu dostępu do samochodów w mieście i na wsi. W 2020 roku francuskie producent otworzył nowy rozdział w swojej historii ‒ „Ëlectric for all” wprowadzając do sprzedaży sześć zelektryfikowanych modeli, w tym nowego ë-C4. Marka lubi wyłamywać się z obowiązujących kanonów, więc jej udział w projekcie The Urban Collëctif był czymś oczywistym. Celem kolektywu jest zaproponowanie autonomicznego, w 100% elektrycznego środka komunikacji miejskiej.
Vincent Cobée, dyrektor generalny Citroëna, powiedział: „Citroëna, Accor i JCDecaux łączą wspólne wartości: innowacja, śmiałość i oddanie klientom, więc nasze firmy idealnie odnalazły się w projekcie The Urban Collëctif. Innowacyjny projekt doskonale wpisuje się w DNA naszej marki, która od 1919 roku dąży do zapewnienia wszystkim szerokiego dostępu do mobilności”.
Accor – naturalne przedłużenie holistycznej wizji gościnności
Współpraca wpisuje się również w kulturę i DNA sieci Accor. Od ponad 50 lat oferuje ona innowacyjne usługi, które zmieniają pojęcie gościnności. W kolektywie udział biorą dwie marki grupy – sieć wysokiej klasy hoteli Sofitel i luksusowe hotele Pullman. Grupa chce, żeby jej marki wyszły poza mury hoteli i były aktywne w samym sercu miasta. Oferuje ekskluzywny lifestylowy program ALL ‒ Accor Live, który obejmuje i wzbogaca ofertę marek, usług i firm partnerskich funkcjonujących w ekosystemie Accor.
Sébastien Bazin, prezes Accor, podkreślił: „Cieszymy się ze współpracy z Citroënem i JCDecaux w tak innowacyjnym projekcie. Nasza grupa ma ponad 5000 hoteli na całym świecie i jest ważnym podmiotem w lokalnym ekosystemie. Chce zapewnić klientom jeszcze bardziej ekskluzywne usługi, zarówno podróżnym jak i lokalnym mieszkańcom, a jednocześnie przyczyniać się do zrównoważonego rozwoju miast. Wyjście usług poza mury hoteli idealnie wpisuje się w naszą śmiałą wizję nowoczesnej gościnności”.
JCDecaux ‒ kluczowy element miejskiej mobilności
Wprowadzając w 2003 roku samoobsługowy najem rowerów, JCDecaux zaproponował nowe zastosowanie roweru w mieście, wsparte wysokiej jakości obsługą. Dziś JCDecaux dysponuje ponad 31.000 rowerów w 76 miastach świata i odgrywa istotną rolę w przyspieszeniu rozwoju „miękkiej” mobilności. Grupa stale wprowadza innowacje w odpowiedzi na nowe potrzeby użytkowników i zmieniające się wyzwania, które stają przed miastami. Taką odpowiedzią są m.in. samoobsługowe rowery miejskie z napędem hybrydowym, wprowadzone pod koniec 2019 roku.
Jean-Charles Decaux, prezes i dyrektor generalny JCDecaux, oświadczył: „Nawiązywanie współpracy z publicznymi i prywatnymi partnerami w celu rozwoju innowacyjnych i przydatnych rozwiązań, których celem jest zrównoważona poprawa jakości życia w miastach, w pełni wpisuje się w misję JCDecaux. The Urban Collëctif jest owocem ścisłej współpracy z markami Citroën i Accor i symbolizuje dążenie JCDecaux do dalszych innowacji i oferowania usług mobilności miejskiej jutra”.
Źródło: informacja prasowa Citroen Polska
Najnowsze komentarze