Citroën ujawnił dziś nową tożsamość i logo, sygnalizując odważną, ekscytującą i dynamiczną nową erę dla 103-letniej marki, która przyspiesza swoją misję uczynienia mobilności elektrycznej dostępnej dla wszystkich i rozszerza swoje podstawowe DNA na przystępność cenową, śmiałość i dobre samopoczucie klienta.
Dumne nowe logo reinterpretuje oryginalny owal z 1919 roku i jest dziesiątą ewolucją w 103-letniej historii Citroëna. Logo zadebiutuje w pojeździe koncepcyjnym pod koniec września, a następnie stopniowo będzie zdobić przyszłe globalne produkty i koncepcje od połowy 2023 roku.
Nowe logo stanowi reinterpretację oryginalnego logo przyjętego po raz pierwszy przez założyciela marki, André Citroëna, zainspirowanego sukcesem jego pierwszej firmy zajmującej się obróbką metali, produkującej systemy kół zębatych z zębami w kształcie jodełki. Znane i techniczne nawiązanie do „podwójnych szewronów” pozostaje od tego czasu sercem tożsamości Citroëna.
Elegancki nowy emblemat oznaczający przemiany i ewolucję marki, zadebiutuje pod koniec września w znaczącym, koncepcyjnym samochodzie rodzinnym Citroëna. Jego wersje będą następnie stopniowo ulepszać przyszłe samochody produkcyjne i koncepcyjne Citroëna od połowy 2023 roku. Wyrazisty, wzmocniony pionowy owal wprowadzi nowy kierunek w języku projektowania, w którym wizualnie wyróżniające się logo stanie się natychmiast rozpoznawalnym elementem charakterystycznym wszystkich modeli Citroëna.
Uzupełnieniem nowego logo jest świeży program identyfikacji marki i pojawienie się nowego sygnatury marki, który obiecuje „Nic nie porusza nas jak Citroën”.
Dyrektor generalny Citroëna, Vincent Cobée, mówi: „Kiedy rozpoczynamy prawdopodobnie najbardziej ekscytujący rozdział w naszej znakomitej 103-letniej historii, nadszedł właściwy czas, aby Citroën przyjął nowoczesny wygląd. Nasza nowa tożsamość jest eleganckim symbolem postępu, ponieważ przenosimy naszych klientów fizycznie w odważnych, przyszłościowych pojazdach, które rzucają wyzwanie tradycyjnym regułom branżowym, a także emocjonalnie, zapewniając, że całe ich doświadczenie – w szczególności przejście na napęd elektryczny – jest bardziej przystępne, wygodne i przyjemne, niezależnie od ich potrzeb i oczekiwań. Nasze dziedzictwo inspirowania konsumentów odważnymi i rewolucyjnymi pojazdami pobudza nas do przyjęcia innego, bardziej inkluzywnego podejścia do przyszłej mobilności rodzinnej. Jesteśmy głęboko przekonani, że klienci z przeszłości, teraźniejszości i przyszłości zgodzą się, że nic nie porusza nas tak, jak Citroën”.
Logo nowe, ale znane
Kluczem do nowej tożsamości marki jest ewolucja słynnego na całym świecie symbolu „podwójnych szewronów” – dziesiątego znaczącego odnowienia logo Citroëna od czasu powstania firmy w 1919 roku – z szerszymi i bardziej widocznymi szewronami, skontrastowanymi i otoczonymi delikatniejszymi szewronami.
Co istotne, bardziej widoczny, wzmocniony pionowy owal zapoczątkuje nowy kierunek w projektowaniu produktów, w którym wizualnie wyróżniający się znaczek stanie się natychmiast rozpoznawalnym elementem charakterystycznym wszystkich modeli Citroëna.
Główny projektant marki Citroën, Alexandre Revert, mówi: „Gdy staraliśmy się wyjaśnić nasze przyszłe cele, logiczne było, że zamknęliśmy pętlę, wracając graficznie do pierwszego logo André Citroëna, które stanowiło prawdziwą obietnicę przystępnej i innowacyjnej mobilności dla wszystkich. Stopniowe przejście do bardziej widocznej sygnatury marki dla naszych przyszłych projektów to znacząca, choć subtelna ewolucja, w której precyzja technicznych, funkcjonalnych szewronów jest uwzględniana i kontrastowana z ciepłem i niemal ludzką miękkością owalu, który je otacza”.
Nowe pionowe, owalne logo wspiera nowy i kompleksowy program identyfikacji korporacyjnej, który jest kolejnym i aktualnym wskazaniem, w jaki sposób Citroën przyspiesza swoje zobowiązanie do udostępnienia mobilności elektrycznej dla wszystkich, zachowując i rozszerzając swoje podstawowe DNA w zakresie dostępności, odwagi i dobrego samopoczucia klienta .
Kluczowym celem było ucieleśnienie elementów inspirowanych bardziej intymnymi markami niezwiązanymi z motoryzacją, w tym kosmetykami i odzieżą, aby przekazać cieplejszy wyraz marki, który jest przyjemny dla oczu, gdy jest doświadczany w różnych warunkach. Na przykład nowa tożsamość została starannie opracowana z czystym i uproszczonym interfejsem użytkownika, zapewniając klientom większe poczucie spokoju podczas całej cyfrowej podróży z Citroënem, od pokoju w domu po salon samochodowy.
Szczególną uwagę zwrócono na projekt, aby zapewnić, że cyfrowe doświadczenie spełnia oczekiwania nowych klientów w zakresie ergonomii i estetyki – w tym zapewnia opcję „tryb ciemny” – oraz w pełni spełnia rygorystyczne potrzeby i wymagania dotyczące sprzedaży online.
Nowa tożsamość wykroczy również poza środowisko cyfrowe i wykorzystanie nowego logo na i w pojazdach, aby objąć wszystkie elementy tożsamości korporacyjnej firmy, od merchandisingu i dokumentacji po oznakowanie dealerów i budynków korporacyjnych. Wydajne nowe oznakowanie będzie lżejsze i energooszczędne, a także pozbawione chromu, aby zwiększyć możliwość recyklingu.
Wygodna i znajoma koncepcja wnętrza detalicznego „La Maison Citroën” będzie również nadal ulepszana, ponieważ od czasu jej wprowadzenia kilka lat temu zyskała popularność wśród klientów.
Świeża, uproszczona paleta kolorów i nowe litery wywodzące się z obecnych autorskich czcionek Citroëna uzupełnią logo i jeszcze bardziej wzmocnią nową tożsamość marki.
Podczas gdy biel i zimna szarość stanowią podstawę spokoju i łatwości, wprowadzone zostaną dwa charakterystyczne kolory jako kontrastujące znaki interpunkcyjne do zastosowania w szczegółach i określonych obszarach.
Zainspirowany ważnym kolorem dla Citroëna, który był używany w kultowych samochodach w całej historii firmy, w tym w 2CV i DS, uspokajający niebieski Monte Carlo powróci do portfolio samochodów w niedalekiej przyszłości, a także do palety identyfikacji marki do zastosowań korporacyjnych i detalicznych.
Dodatkowo, bardziej energiczny i charakterystyczny Infra-Red zastąpi obecnie stosowaną czerwień, aby dodać równowagi i dynamicznego kontrastu w zastosowaniach fizycznych, drukowanych i cyfrowych.
Nowa sygnatura marki – „Nic nie porusza nas jak Citroën” – zacznie być selektywnie wykorzystywana w komunikacji i działaniach korporacyjnych i produktowych.
Ewolucja i rewolucja
Ewolucyjne nowe logo marki i tożsamość korporacyjna Citroëna w połączeniu z podpisem „Nothing Moves Us Like Citroën” („Nic nie porusza nas jak Citroën”) podkreślają nadchodzącą rewolucję w podejściu marki do przyszłych, dostępnych rozwiązań w zakresie mobilności oraz jej zaangażowania w bezstresową obsługę klienta.
Pierwszy fizyczny dowód na to zostanie zbadany w znaczącym koncepcyjnym samochodzie rodzinnym, który będzie nosił nową tożsamość i zostanie ujawniony przez Citroëna pod koniec września.
Laurent Barria, dyrektor ds. marketingu i komunikacji Citroëna, mówi: „Przyjmując nasze korzenie i reinterpretując naszą tożsamość w nowoczesny sposób, wysyłamy wszystkim jasny komunikat, że chociaż pozostajemy wierni DNA naszej marki, w Citroënie wszystko ulega radykalnym zmianom.
Nadal patrzymy na sprawy inaczej w naszej misji tworzenia odważnych rozwiązań, które sprawiają, że mobilność elektryczna jest bardziej dostępna, i jesteśmy zdeterminowani, aby udowodnić naszym klientom i sobie, że nikt i nic nie porusza nas tak jak Citroën, gdy poszerzamy doświadczany przez nas stan emocjonalny wewnątrz samochodu i na zewnątrz samochodu przez całą partnerską podróż, w którą klienci którą zabierają z nami.
Wymaga to rewolucyjnego myślenia we wszystkim, co robimy, od innowacyjnych pojazdów, które tworzymy, po kompleksowe, odpowiedzialne usługi, które świadczymy, a także wymaga od nas wyrażenia i przestrzegania naszego unikalnego podejścia. To jest dokładnie to, co dziś obiecujemy”.
Opracowana przez zespół projektantów Citroëna nowa tożsamość Citroëna została oparta na doświadczeniu Stellantis Design Studio, globalnej agencji projektowej Stellantis przeznaczonej dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze