Citroën jest kolejną francuską marką po Peugeot i Renault, która zmienia swoje logo. Symbol pojawił się w folderach promocyjnych nowego C3 Aircrossa.
Najbardziej znaczącą zmianę swojej tożsamości zaprezentował w tym roku Peugeot. Kroczący lew zastąpiono bardziej dostojnym znakiem rozpoznawczym, przedstawiającym głowę ryczącego drapieżnika. Producent inspirował się emblematem stosowanym w przeszłości m.in. w modelu 404. Nowemu logo towarzyszyła dosyć imponująca kampania komunikacyjna. Renault w bardziej dyskretny sposób podeszło do informowania mediów o nowym obliczu rombu, ale podobnie jak Peugeot poszukiwania inspiracji zrodziły się z historii a w szczególności w modelu R5. Pierwszym seryjnym samochodem, który otrzyma nowe logo Renault będzie Megane Electric. Wygląda na to, że zmianę oznaczenia ma w planach również Citroën. Jak informuje portal French Driver, nowe logo pojawiło się już w materiałach promocyjnych, które udostępniono przy okazji jazd testowych odświeżonym C3 Aircrossem we Francji.
Citroën na razie nie zmienił szewronów na swojej stronie i nie opublikował żadnej oficjalnej informacji na ten temat, ale przedstawiciele marki potwierdzili francuskiemu magazynowi, że w tym roku tożsamość przejdzie ewolucję.
Logo Citroena przeszło wiele zmian od momentu założenia firmy w 1919 roku. Za każdym razem zawierało w sobie motyw szewronów wywodzący się od zębatych kół daszkowych produkowanych przez Andre Citroena na początku działalności firmy. Ostatnia modyfikacja, która zastąpiła trójwymiarowy schemat zupełnie płaskim, miała miejsce w 2016 roku. Najnowsze szewrony staną się jeszcze prostsze i najprawdopodobniej pozbawione podpisu „Citroën”.
Źródło: French Driver
Najnowsze komentarze