Kilka miesięcy temu informowaliśmy Was o niezwykłej kampanii reklamowej Citroëna. Firma ogłosiła, że zmienia nazwę na Zitron a wszystko z powodu wymowy – dla niemieckiego klienta lepsza będzie marka Cytryna, bo Citroën jest trudne w wymowie.
W reklamie niemiecki zarząd Citroëna ogłasza, że Zitron będzie oficjalną wymową i pisownią marki w Niemczech. Obecni na konferencji dealerów w Düsseldorfie są zszokowani – a horror jest prawdziwy, bo na sali siedzieli prawdziwi dealerzy i … jeden aktor. Zdziwienie na ich twarzach jest autentyczne.
Kampania odbiła się szerokim echem nie tylko wśród klientów, ale też w świecie reklamy. Twórcy z Duisburga otrzymali aż 12 nagród, w tym pięć Art Director Club Germany, „Webby Award” oraz nagrodę na festiwalu reklamy w Nowym Jorku.
Pochwały zebrała nie tylko agencja, która wyprodukowała film, ale również sam Citroën w Niemczech – za odwagę i dystans do siebie oraz świata.
Nagrodzona reklama (w języku niemieckim):
źródło: Waz.de
Najnowsze komentarze