Wizerunek Citroëna został wzmocniony decyzją by DS stał się samodzielną marką, uważa Xavier Peugeot.
Zanim decyzja została podjęta, w PSA trwały gorące dyskusje. Nie wszyscy byli za, pojawiło się przekonanie, że nowa marka może nieco zdezorientować kupujących. DS Automobiles miał jednak w zamierzeniu uwolnić Citroena od pewnych ograniczeń projektowych. Jednym z celów projektów było przywrócenie tradycyjnych wartości dla marki z szewronami – wygody i komfortu.
Citroen mógł skupić się na odświeżeniu portfolio i zbudowaniu uniwersalnej dla całego świata gamy samochodów. Jednocześnie podjęto prace nad powrotem do komfortowego zawieszenia. O przywróceniu hydropneumatyki nie mogło być niestety mowy, ale inżynierom udało się opracować system, który jest tani w produkcji, a jednocześnie doskonale sprawdzał się na gorszych drogach, o czym mogliśmy się już parokrotnie przekonać.
DS idzie inną drogą – tutaj kluczem do produktu jest design i wysoka jakość, oraz wszelkie nowinki techniczne jakie mogą pojawić się w samochodzie. Peugeot znajduje się gdzieś pośrodku, chociaż trzeba przyznać, że pod względem jakości najnowszy model Peugeot 508 zawiesił poprzeczkę dla Grupy bardzo wysoko i zdaje się, że jest to przedmiotem pewnej zazdrości pracowników innych marek PSA.
źródło: AutoCar
Najnowsze komentarze