Citroen zwiększa sprzedaż o 5,9% na rodzimym rynku. W roku 2018 największą popularnością wśród klientów marki cieszyły się modele C3 i C3 Aircross.
W roku 2018 zarejestrowano we Francji ponad 286.300 egzemplarzy samochodów osobowych oraz lekkich pojazdów dostawczych, czyli o 5,9% więcej niż w roku 2017. Oznacza to, że marka osiągnęła wyższy wzrost niż cały rynek, (+ 3,3%). Citroen zwiększył swoją popularność na rynku rodzimym osiągając 10,9% udziału.
Sprzedaż samochodów osobowych
W ciągu roku 2018 Citroen zanotował 6,2% wzrost, czyli ponad dwukrotnie wyższy niż wzrost całego rynku (3%). Do sukcesu przyczyniło się duże zainteresowanie C3, który był najlepiej sprzedającym się modelem marki. W porównaniu do roku 2017 sprzedaż pojazdu wzrosła o ponad 15%. Drugim najchętniej wybieranym pojazdem spod znaku szewronów we Francji był C3 Aircross, który zajął pozycję lidera segmentu crossoverów segmentu B w grudniu 2018 roku. Citroen zanotował wzrost sprzedaży miejskiego C1 o 20%. Model znalazł się na drugim miejscu w swoim segmencie w grudniu ubiegłego roku.
Rok 2018 przyniósł ze sobą kilka nowości Citroena. W marcu ruszyła sprzedaż modelu C4 Cactus po intensywnej przemianie. W porównaniu do roku 2017, kiedy na rynku znajdował się model sprzed face liftingu, sprzedaż modelu wzrosła o 18%. We wrześniu ubiegłego roku na rynek trafiła także nowa generacja Citroena Berlingo, który był liderem w segmencie MPV w 2018 roku. Pod koniec roku rozpoczęła się także sprzedaż nowego SUV-a C5 Aircross.
Citroen zanotował wzrost także w segmencie lekkich pojazdów dostawczych. W roku 2018 sprzedaż wzrosła o 5,1% przy 4,7% wzroście rynku. Citroen zyskał 0,1 pkt w porównaniu do roku 2017 osiągając udział 15,8%.
Najnowsze komentarze