Chat with us, powered by LiveChat

Clio Cup, Clio Rally i Clio RX: wariacje na ten sam temat

0 220

Z okazji dzisiejszego Grand Prix Francji Formuły 1, Renault Sport Racing prezentuje nowe modele dla klientów opierające się o jego ofertę samochodów drogowych. Ta nowa generacja oferuje szeroką gamę wszechstronności i dostępności przy zachowaniu niskich kosztów. Samochody te bazują na Clio R.S. i nawiązują stylem do Formuły 1. Po roku rozwoju, w którym niezawodność, wydajność i kontrola kosztów były hasłami przewodnimi, nowe sportowe wersje Clio zaoferują niezrównaną wszechstronność. Pomimo wielu wspólnych elementów, Clio Cup, Clio Rally i Clio RX będą specjalnie zaprojektowane dla poszczególnych dyscyplin motorsportu.

To, co jest szczególnie ciekawe w tym projekcie, to fakt, iż klienci, którzy kupią któreś z tych aut, będą mieli możliwość…przestawienia go na inną dyscyplinę sportu! Wszystko to dzięki zestawom do konwersji. W efekcie kupując sportowe Clio nie ograniczacie się do jednej dyscypliny, ale nabywacie niejako 3 w 1. Clio Cup, Clio Rally i Clio RX mają bowiem wspólną bazę i dość łatwo, a więc i tanio, można je dostosować do wymogów konkretnej dyscypliny motorsportu. To ekonomiczne rozwiązanie zostało opracowane tak, aby mogło z powodzeniem rywalizować na różnych nawierzchniach i w różnych zmaganiach.

Zaprezentowane publiczności, mediom i zawodnikom podczas weekendu Grand Prix Francji Formuły 1 na torze Paul Ricard, Clio Cup, Clio Rally i Clio RX zostaną fizycznie zaprezentowane po wakacyjnej przerwie na odpowiednich imprezach każdej z dyscyplin, w jakich będą mogły konkurować. Wersje komercyjne zostaną dostarczone, gotowe do uruchomienia (w tym z odpowiednim zbiornikiem paliwa) i będą rywalizować na torach i odcinkach specjalnych w 2020 roku.

 

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

Podwozie

baza – Clio R.S. Line
podwozie – monocoque stalowy spawany
przednia oś – Pseudo McPherson
tylna oś – oś H
zawieszenie – nieregulowane amortyzatory

Silnik

typ: 1.3 TCe Renault – 4 cylindry – 16 zaworów
turbosprężarka: Garrett
chłodzenie: pochodna modelu standardowego
zasilanie paliwem: wtrysk bezpośredni
moc: 170-180 KM, zgodnie z przepisami
moment obrotowy: 280-320 Nm, zgodnie z przepisami
maksymalne obroty: 6.500 obr./min.
elektronika: Life Racing
paliwo: SP98

Wymiary

długość / szerokość / wysokość: 4.050 mm / 1.988 mm / 1.400 mm
rozstaw kół przód / tył: 1.500 mm / 1.490 mm
rozstaw osi: 2.579 mm
masa własna: zgodna z przepisami każdej dyscypliny

Układ transmisyjny

sekwencyjna, pięciobiegowa skrzynia biegów Sadey
manualna zmiana biegów z elektronicznym odblokowaniem biegu wstecznego
mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu ZF
sprzęgło: Sachs

Koła i hamulce

6×15 (szuter), 6,5×16 (asfalt), 7×17 (wyścigi)
opony – Michelin
hamulce przednie – zgodnie z przepisami każdej dyscypliny
hamulce tylne – zgodnie z przepisami każdej dyscypliny
hydrauliczny hamulec ręczny

Czy Clio Cup, Clio Rally i Clio RX zdobędą serca klientów? Myślę, że przy takich założeniach jak najbardziej. Zwłaszcza tych, którzy chcieliby rywalizować w więcej, niż jednej dyscyplinie, ale dotychczas barierą nie do pokonania były koszty.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o