Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo Stelvio – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości Renault

Renault Clio Sport Concept – Kwintesencja sportowych technologii

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2005-08-09
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
163
A A
0
015

015

Clio Renault Sport Concept to nowy pomysł marki Renault na szybką maszynę na drogi. Ma zapewniać dużą przyjemność z jazdy i sportowe wrażenia.

W Clio Renault Sport Concept idealnie wykorzystano dynamikę Clio III. Te auto o zdecydowanej linii, mocnym charakterze, unikalnym, wyrafinowanym i sportowym wnętrzu stanowi konkretny przykład know-how Renault Sport Technologies. Jest godnym następcą Clio Renault Sport 2.0 16V. Po raz pierwszy w tym segmencie wprowadzono w nim dyfuzor. Element ten, podobnie jak wloty powietrza w przednich błotnikach, wywodzi się bezpośrednio z Formuły 1. Przednie zawieszenie posiada niezależny sworzeń gwarantujący precyzję i przyjemność kierowania. Clio Renault Sport Concept stanowi zapowiedź seryjnego modelu, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w pierwszym półroczu 2006.

Peugeot 408 – reklama

Mocna sylwetka

Unikalny czerwony kolor Clio Renault Sport Concept doskonale oddaje jego dynamiczny temperament. Charakterystyczna linia Clio została wyeksponowana poprzez atletyczne wyprofilowania. Dzięki zmienionej stylistyce boków sylwetka auta zyskała na mocy i energii. Poszerzone przedni i tylne błotniki, obniżone nadwozie, wyprofilowane progi, oraz wloty i dyfuzor powietrza podkreślają sportowy i aerodynamiczny charakter auta. Siedmioramienne, 18-calowe obręcze, z linią w kolorze nadwozia pozwalają dostrzec zaciski i ogromne tarcze hamulcowe.


0143 02 Renault
Szeroka kratownica w kolorze chromowanego cynku zasłaniająca wlot powietrza w zderzaku zapowiada wysoką moc wolnossącego silnika 2.0 16V skonstruowanego przez Renault Sport Technologies. Chromowana jest również osłona chłodnicy i obwódki świateł przeciwmgielnych oraz lusterka boczne w stylu high-tech. Do unikalnego, rasowego wyglądu przyczyniają się również tylny dyfuzor w kolorze chromowanego cynku oraz dwie rury wydechowe.

Aerodynamiczny, sportowy kształt

Clio Renault Sport Concept charakteryzuje się starannie rozwiązaną aerodynamiką. Najważniejszą nowością technologiczną, widoczną na pierwszy rzut oka jest wbudowanie w tylny zderzak dyfuzora. Obecnie te elementy konstrukcyjne są oferowane seryjnie jedynie w wysokiej klasy sportowych samochodach. Pozwalają na skanalizowanie i przyspieszenie przepływu powietrza, co wytwarza podciśnienie i przyciąga dyfuzor do dołu, zapewniając lepszy docisk tyłu bez konieczności montażu spoilera. Aby podnieść skuteczność działania dyfuzora obie rury wydechowe zostały umieszczone w bocznych kanałach.
Również wloty powietrza umieszczone w przednich błotnikach poprawiają aerodynamikę, pozwalając na neutralizację turbulencji. Przyczyniają się także do poprawy obiegu powietrza i eliminacji ciepłego powietrza spod maski. Ponadto odpowiednie ustawienie kratek wlotowych kieruje strumienie powietrza na boki pojazdu w celu zwiększenia osiągów.


0143 03 Renault
Precyzyjne zachowanie samochodu zapewniające przyjemność jazdy

Renault Sport Technologies opracował zawieszenie przednie nowej generacji z niezależnym sworzniem częściowo wykonanym z aluminium. Clio Renault Sport Concept dysponuje dzięki temu doskonałą przyczepnością. Zastosowane rozwiązanie zapewnia lepsze zachowanie na drodze i precyzyjniejsze utrzymywanie kierunku jazdy. Szeroki rozstaw kół (1 520 mm) oraz osi (2 585 mm) zapewnia dużą przyjemność jazdy Clio Renault Sport Concept, które sprawnie i zdrowo reaguje na polecenia kierowcy. Przyjęte rozwiązanie konstrukcyjne oraz opony odpowiadające wysokim osiągom pojazdu (215/40 R18) wymagały poszerzenia nadwozia.
Konstruktorzy z Renault Sport Technologies pracowali również nad skutecznością działania układu hamulcowego w celu zapewnienia wyjątkowo wysokiej mocy hamowania oraz wytrzymałości na nagrzewanie. Przednia oś jest wyposażona w zaciski z 4 tłoczkami z aluminium w kolorze czerwonym oraz perforowane hamulce tarczowe marki Brembo o średnicy 330 mm (280 mm z tyłu). Clio Renault Sport Concept zostało zaprojektowane z myślą o wysokich osiągach. Jego zalety jezdne pozwalają w pełni wykorzystać potencjał wolnossącego silnika 2.0 16V, zaprojektowanego specjalnie dla tego modelu przez Renault Sport Technologies. W połączeniu z 6-biegową skrzynią ta elastycznie pracująca, mocna jednostka zapewnia sportowe osiągi i wysokiej klasy przyjemność jazdy.

Warto przeczytać!

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones 2025 1 Renault

Renault Kwid liderem w badaniu „The Chosen Ones” 2025

2025-11-16
Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally 07 Renault

Udany pierwszy sezon Alpine A290 w Pucharze FIA EcoRally

2025-11-16

Renault chce ożywić relacje z Nissanem. Zaskakujące rozmowy między firmami

2025-11-16

Test: Nowy Renault Austral Full Hybrid 200 KM oraz Espace Full Hybrid 200 KM. Aż 1100 km zasięgu

2025-11-16

Zdecydowanie sportowy charakter

Wnętrze Clio Renault Sport Concept świadczy o niepospolitej osobowości. Zastosowane materiały, a w szczególności skóra i chrom, podkreślają zdecydowany, pełen hartu, charakter tego auta. Szeroki panoramiczny dach ze szkła pozwala wyeksponować zasadnicze zalety Clio III : poczucie przestrzeni i komfortu. Cztery niezależne, kubełkowe fotele są oddzielone centralną konsolą w kolorze chromowanego cynku. Czystość linii podkreśla cienka kreska w kolorze nadwozia. Obite czerwoną skórą siedzenia z wbudowanymi zagłówkami zapewniają użytkownikom komfort i dobre trzymanie.

Deska rozdzielcza o płynnej linii, utrzymana w duchu Clio III, jest również pokryta skórą. Białe tarcze zegarów podają informacje niezbędne do prowadzenia auta, zapewniając ich optymalną czytelność. Obrotomierz posiada wbudowaną kontrolkę zmiany biegów. Mała, sportowa kierownica pokryta w górnej części czerwoną i czarną skórą, spłaszczona w dolnej części, idealnie leży w ręku. Aby zapewnić optymalną ergonomię hamulec ręczny o innowacyjnym designie został wbudowany w konsolę centralną. Pedały oraz podnóżek z aluminium w stylu sportowym podkreślają sportowy charakter kabiny Clio Renault Sport Concept.


google news Renault
google preferowane Renault

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

clio sport concept 2005 francuskie pl Renault0143 01 Renault0143 02 Renault0143 03 Renault
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: ClioSportRenault
Udostepnij60Tweet38Udostepnij11
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • peugeot 407 2004 1280 80589c0441359c4e80589a8d30d444fa8f Renault

    Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem

    3430 udostępnienia
    Udostepnij 1372 Tweet 858
  • To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025

    3461 udostępnienia
    Udostepnij 1384 Tweet 865
  • Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

    2313 udostępnienia
    Udostepnij 925 Tweet 578
  • To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    5161 udostępnienia
    Udostepnij 2064 Tweet 1290

Testy samochodów

peugeot 207 Renault
Testy

Test: Peugeot 207 1.6 16V 110KM – miejski lew z oszczędnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-11-29
renault megane 1 5 dci automat 2015 112 Renault
Testy

Test: Renault Megane III 1.5 dCi długodystanowy zawodnik z oszczędnym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jędrzej Chmielewski
2014-12-09
renault modus Renault
Testy

Test: Renault Modus 1.2 75 KM 2006 – protoplasta klasy crossover? Opinie, awarie, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-17
01. Szybki test Renault Clio R.S. Trophy Renault
Testy

Test: Renault Clio R.S. Trophy 1.6 220 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-12-08
01. Citroen C5 CrossTourer Renault
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 CrossTourer 2.2 HDi 204 KM – komfortowy rodzinny poduszkowiec. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-12-31

Najnowsze komentarze

  • Rafał - Czy nowe Renault Twingo 2026 naprawdę przekona klientów? Pułapki mody retro
  • Anonim - To najtańsza fabrycznie nowa Dacia Duster w Polsce. Ma LPG i można ją mieć od ręki! Listopad 2025
  • Kulson - Francuscy dziennikarze przetestowali DS N°8 na autostradzie. Czy naprawdę przejedzie ponad 500 km?
  • Bodzio - Nowy komfortowy elektryczny SUV Citroën C5 Aircross Comfort Range już w polskich salonach
  • Roman - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Anonimowo - Czarne chmury nad salonami wielomarkowymi? Domy Stellantis mogą być przyczyną spadków sprzedaży koncernu
  • Fotoamator - Zamknijcie w cholerę to całe Electromobility Poland!

Zobacz też

Jaki będzie następca DS 3? Nowa koncepcja premium i nowy segment

Nowa wizja nawigacji: przenośny system Garmin HUD

Już wkrótce rusza Wirtualna Galeria Jacka Chmielewskiego

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz