Citroën wydał w roku 1931 roku cennik modelu C4, w którym szczegółowo opisywał ceny, wyposażenie oraz… warunki zamówienia i dostawy. Te ostatnie były podane tak zwanym drobnym drukiem. I dzisiaj mamy dla Was prawdziwą sensację – owe warunki z oryginalnej francuskiej broszury. Niesamowite o jak wielu rzeczach pisze producent i jak niewiele to się różni od tego, co mamy dzisiaj. Przykładowo, i bardzo byśmy chcieli, żeby producent zastosował to i dzisiaj, jeśli zamówiłeś auto a od momentu zamówienia do dostawy koszty produkcji spadły, nabywca korzystał z owej obniżki!
Ogólne warunki sprzedaży modelu Citroën C4. (c) Citroën 1931
1. Nasze ceny, katalogi i instrukcje nie mogą być traktowane jako wiążąca oferta dotycząca modeli, które opisują, a zamówienia wiążą nas dopiero po ich zatwierdzeniu z naszej strony. Datą ich realizacji staje się dopiero wpłata zaliczki wskazanej poniżej. Taka wpłata nie daje nabywcy możliwości odstąpienia od zamówienia poprzez rezygnację z zaliczki, która w przypadku anulowania zamówienia pozostaje na naszą rzecz jako odszkodowanie, z zastrzeżeniem wszelkich naszych praw, chyba że nabywca znajdzie się w jednym z poniżej wymienionych przypadków: podwyżka powyżej 15%, opóźnienie w dostawie przekraczające 3 miesiące od terminu określonego w zamówieniu). Zapłata salda musi nastąpić przed dostawą lub wysyłką z fabryki. Korzyść z zamówienia jest osobista dla nabywcy, który kontaktuje się z naszym koncesjonariuszem lub z nami i nie może być przekazana bez naszej zgody. Nasi koncesjonariusze, nie będąc naszymi pełnomocnikami, są jedynymi odpowiedzialnymi wobec swoich klientów za wszystkie zobowiązania podjęte przez nich. Zobowiązania podjęte przez naszych przedstawicieli handlowych i sprzedawców są ważne jedynie w przypadku ich zatwierdzenia przez nas. Zabrania się im wprowadzania jakichkolwiek zmian w naszych warunkach sprzedaży.
Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje
2. Ze względu na niepewność dotyczącą cen surowców i siły roboczej oraz zmienności, które mogą wystąpić między złożeniem zamówienia a jego realizacją, ceny podane w naszych cennikach mają jedynie charakter orientacyjny, a obowiązująca cena to ta, która obowiązuje w dniu dostawy. Nabywca korzysta z obniżki lub ponosi wzrost ceny. W przypadku, gdy wzrost ten przekroczy 15% ceny obowiązującej w dniu złożenia zamówienia, nabywca może anulować swoje zamówienie najpóźniej następnego dnia po otrzymaniu zawiadomienia o dostępności pojazdu, a zaliczka zostanie mu zwrócona bez odsetek. Z drugiej strony, korzyść z obniżki nie ma zastosowania w przypadku sprzedaży z: odkupem przewidzianym w punkcie 4 poniżej.
3. Ze względu na różnorodność okoliczności, które mogą wpłynąć na produkcję, data dostawy podawana jest jedynie orientacyjnie, przy czym zawsze dołożymy wszelkich starań, aby dostarczyć pojazd w tym terminie, ale zastrzegamy sobie prawo do marginesu trzymiesięcznego od tej daty. Po upływie tych trzech miesięcy klient, który nie otrzymał dostawy, może wystosować żądanie dostarczenia i dopiero po piętnastu dniach od tego żądania domagać się rozwiązania swojego zamówienia. Rozwiązanie umowy pociągnie za sobą jedynie obowiązek zwrotu wpłaconej zaliczki bez odsetek i odszkodowań. Jeśli jednak wykonanie umowy zostanie zażądane, nie będą należne żadne odsetki za opóźnienie. Jednakże, jeśli w tym trzymiesięcznym okresie zaoferowany zostanie klientowi samochód tego samego typu, ale o innej farbie lub wnętrzu niż te określone w zamówieniu, klient nie będzie mógł powoływać się na prawo do rozwiązania umowy. Wreszcie, termin ten może zostać przedłużony o równy okres w przypadku działania siły wyższej, jak strajk, pożar, powódź itp.
Zobacz: testy samochodów Citroën. Pomiary, opinie, spalanie
4. Gdy zamówienie przewiduje odkup samochodu używanego, odkup ten jest uzależniony od dostawy nowego samochodu. W związku z tym formalnie uzgadnia się, że rozwiązanie umowy, z jakiegokolwiek powodu, automatycznie anuluje obowiązek Koncesjonariusza do dokonania odkupu, który ostatecznie stanowi jedynie częściową zapłatę w naturze za nowy samochód. Ponadto, w przypadku rozwiązania umowy przez nabywcę, Koncesjonariusz lub Agent, jeśli samochód używany znajduje się w jego posiadaniu, musi zwrócić go nabywcy, bez możliwości żądania odszkodowania za użytkowanie pojazdu, jego brak lub z jakiegokolwiek innego powodu. Jeśli w momencie rozwiązania umowy samochód przeznaczony do odkupu został już sprzedany przez Koncesjonariusza lub Agenta, będzie on jedynie zobowiązany do zwrotu ceny potwierdzonej fakturą, za którą samochód został sprzedany, z odliczeniem 5% prowizji oraz kosztów i podatków związanych z odsprzedażą pojazdu używanego.
5. Każdy nabywca powiadomiony o zakończeniu produkcji swojego podwozia lub pojazdu, musi uregulować saldo ceny i odebrać pojazd w ciągu pięciu dni. Po upływie tego terminu zostanie naliczona opłata w wysokości 15 franków dziennie za koszty przechowywania. Zastrzegamy sobie również prawo do sprzedaży pojazdu innemu klientowi i przełożenia dostawy na późniejszy termin lub do anulowania zamówienia, z zastrzeżeniem wszelkich naszych praw. W takim przypadku zaliczka pozostanie na naszą rzecz jako dodatkowe odszkodowanie, bez uszczerbku dla innych odszkodowań, które mogą być należne. Nasza odpowiedzialność ustaje w momencie przyjęcia pojazdu przez klienta lub wydania zlecenia wysyłki.
6. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzenia wszelkich zmian, usunięć i ulepszeń w naszych modelach podwozi i karoserii, które uznamy za pożądane, bez obowiązku wprowadzania tych zmian do pojazdów tego samego modelu, które zostały wcześniej dostarczone. Zasadniczo nie można dokonać żadnych zmian na żądanie naszych klientów w zamówionych pojazdach przed dostawą. W wyjątkowych przypadkach, gdy możemy spełnić niektóre prośby o zmiany lub dodatkowe wyposażenie, zwykle wiąże się to z dodatkowymi kosztami i opóźnieniem.

7. Wszystkie nasze pojazdy, z wyjątkiem tych karosowanych jako taksówki lub przekształconych w taksówki, które podlegają specjalnej klauzuli poniżej, są objęte roczną gwarancją od daty faktury, obejmującą wady konstrukcyjne lub materiałowe, pod warunkiem, że wszystkie warunki określone w punkcie 8 zostaną całkowicie spełnione. Pojazdy karosowane jako taksówki lub przekształcone w taksówki będą objęte jedynie sześciomiesięczną gwarancją.
Historia Citroën. Geniusz Andre Citroën, związki z Polską, historia modeli i rozwoju
8. Sprzedawca przekaże nabywcy w momencie dostawy pojazdu formularz gwarancji, który nabywca będzie musiał wypełnić i przesłać do producenta. Producent wyśle nabywcy „Kartę Gwarancji i Serwisu” dotyczącą zakupionego pojazdu. Karta ta daje właścicielowi pojazdu prawo do rocznej gwarancji, ale tylko pod warunkiem, że nabywca skrupulatnie przestrzega przepisów zawartych w tym dokumencie.
9. Nasze ceny dotyczą podwozi lub samochodów bez opakowania, odebranych w naszych fabrykach. Zastrzegamy sobie prawo do dochodzenia odszkodowań od każdej osoby, która sprzedałaby lub reklamowałaby nowe pojazdy naszej marki po cenach innych niż te określone w katalogu, z powodu szkód, jakie może to nam wyrządzić. Ponadto, każdy pojazd sprzedany, czy to za gotówkę, czy na kredyt, poniżej ceny obowiązującej w aktualnym cenniku, nie będzie mógł w żadnym przypadku korzystać z gwarancji przewidzianej w powyższym artykule.
10. Nasi koncesjonariusze i klienci, akceptując nasze ogólne warunki sprzedaży, zobowiązują się, bez naszej specjalnej zgody, nie wystawiać bezpośrednio lub pośrednio, w tym za pośrednictwem podagentów lub karosarzy, samochodów naszej marki na wystawach, wyścigach lub konkursach. Z
Najnowsze komentarze