Czy stworzenie nowej marki samochodowej premium w czasie, gdy rynek jest zapełniony, to dobry pomysł? Grupa PSA odniosła ostatnio kilka spektakularnych sukcesów, ale czy DS Automobiles będzie jednym z nich? Powstaje kilka poważnych znaków zapytania. DS ma szansę na rozwój, ale pod warunkiem, że marce uda się zbudować własną tożsamość i unikalną wartość dla klientów. Jednak paradoksalnie, na drodze do tego sukcesu może dzisiaj stanąć Peugeot.
Nowy Peugeot 508 stał się wydarzeniem na rynku motoryzacyjnym w 2018 roku. Ma ogromne szanse na uzyskanie tytułu Car of The Year 2019. To dałoby mu mocne podstawy do rozwoju rynkowego sukcesu w najbliższym czasie. A zainteresowanie klientów jest ogromne. Wszystkie egzemplarze 508 First Edition rozeszły się jak ciepłe bułeczki, także w Polsce. Co prawda niektórzy klienci zrezygnowali z uwagi na długi czas oczekiwania, ale nie zmienia to faktu, że Peugeot 508 za ponad 200.000 złotych rozszedł się bardzo szybko, mimo komentarzy kwestionujących tego typu politykę cenową. Co to ma wspólnego z DS Automobiles? Przede wszystkim pozycjonowanie marki – Peugeot 508 jest pierwszym samochodem Grupy tak wyraźnie wycelowanym w segment premium. Teraz dowiadujemy się, że na rynku pojawi się jeszcze Peugeot 4008 – podobnie pozycjonowany.
Tymczasem DS Automobiles ma w ofercie jeden nowy samochód – DS 7 Crossback. Jest to świetnie zaprojektowany SUV, bardzo komfortowy. Peugeot celuje raczej we wrażenia bardziej sportowe. Ale czy ta różnica jest aż taka duża? Cenowo na pewno nie. Peugeot ma najwyraźniej ambicje trafić do tej samej ligi, bo w konstrukcję 508 włożono bardzo dużo wysiłku i to się opłaciło – recenzje dziennikarzy i pierwszych klientów są entuzjastyczne.
DS Automobiles chce jednak czerpać ze spuścizny Citroena i w oczywisty sposób nawiązuje do prestiżowych modeli Citroëna z lat 60. i 70., a był to przecież czas, w którym ta francuska marka była punktem odniesienia w dziedzinie innowacji technologicznych i wzornictwa. Te emocje mają powrócić wraz z DS Automobiles. Pomysł Carlosa Tavaresa jest bardzo prosty – odciągnąć klientów od niemieckich marek premium i znacznie zwiększyć francuski udział w rynku europejskim i chińskim. DS 7 Crossback jest jednak oparty o tę samą platformę co Peugeot 3008, przy użyciu tych samych technicznych komponentów Grupy. To rozsądny wybór, który pomaga ograniczyć koszty, ale pojawiają się też nieuchronne porównania. Charakter jazdy jest zupełnie inny, znajdziecie jednak wspólne elementy – choćby lewarek automatycznej skrzyni biegów.
Mamy nadzieję, że marka DS Automobiles będzie konsekwentnie rozwijana. DS 3 Crossback powinien okazać się dużym sukcesem handlowym, a DS 8 ma pokazać prawdziwe możliwości grupy PSA w tworzeniu dużych komfortowych sedanów. Oby tylko ambicje innej marki z tego samego koncernu nie popsuły tych planów.
Najnowsze komentarze