Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Co DS Automobiles pokaże na Retromobile 2023?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2023-01-24
w Wiadomości, DS
Czas czytania 5 minut
54 4
A A
1

Warto przeczytać!

Odszedł Wojciech Korwin-Piotrowski. Wspomnienie o podróżniku i jego Citroënie 2CV

Kup klasyka i jeździj nim cały rok, i latem i zimą! Wywiad z Michałem Kumiegą

Retromobile 2023 – relacja własna. Kampery – indywidualna zabudowa nie jest niczym nowym!

Nowy Peugeot 3008 III to SUV Coupe. Sensacyjne doniesienia na temat nowych silników!

Retromobile to targi klasycznych i zabytkowych w Paryżu, które zdecydowanie warto odwiedzić. Pojawią się tam bowiem także producenci współczesnych pojazdów.

Już w przyszłym tygodniu odbędzie się tegoroczna edycja targów Retromobile w Paryżu. Bardzo lubię tę imprezę i wybieram się tam po raz kolejny, by poobcować z samochodami, które mają duszę i ludźmi, którzy swoje dusze zaprzedali klasycznej motoryzacji. Swoje stoisko zapowiada też marka premium z Francji, czyli DS Automobiles. Co na nim pokaże?

Na oficjalnym stoisku marki DS Automobiles pojawią się cztery samochody. Dwa nowe i dwa historyczne, ale z tych unikatowych. Retromobile łączy bowiem klasykę z nowoczesnością, acz dominują raczej auta zabytkowe. Jest to jednak dobra okazja do zaprezentowania także nowości przez pryzmat dziedzictwa. A że marka DS Automobiles nie bardzo ma się do czego odwoływać?… Może nie do końca tak jednak jest. Bo choć marka powstała niedawno, to jednak odwołuje się już w swojej nazwie do motoryzacyjnej legendy. Do Citroëna DS.

I właśnie Citroën DS będzie jednym z czterech prezentowanych na paryskim Retromobile modeli na stoisku DS Automobiles. Oczywiście wszelkich DS-ek i ID-ek będzie w halach targowych mnóstwo – swoją obecność zapowiedziały liczne kluby, w tym także te zrzeszające posiadaczy i miłośników „bogini”. Jednakże na standzie DS Automobiles pojawi się tylko jeden Citroën DS.

Będzie to DS 21 Pallas Injection Électronique z 1970 roku. Samochód-ikona. Przeszedł do historii motoryzacji już od pierwszego pojawienia się na targach w Paryżu w 1955 roku. Rewolucyjna konstrukcja wprowadziła wiele technologii, między innymi zawieszenie hydropneumatyczne, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, hydraulicznie sterowaną skrzynię biegów, wspomaganie hamowania, tarczehamulcowe z przodu i hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy.

Po raz pierwszy pokazano model z silnikiem o mocy 75 koni mechanicznych, ale DS z czasem oferował coraz bardziej wydajne silniki.

We wrześniu 1969 roku jako pierwszy samochód produkcji francuskiej oferował elektroniczny wtrysk paliwa, osiągając moc 139 koni mechanicznych z silnikiem o pojemności 2.175 cm³ i osiągając prędkość maksymalną przekraczającą 185 km/h.

Innym modelem, do którego marka DS Automobiles mocno się odwołuje był Citroën SM. Nic więc dziwnego, że podczas tegorocznego Retromobile na stoisku obok DS 21 Pallas pojawi się SM Prototype z 1973 roku. Był to pojazd do testów. Ten prototyp został zaprojektowany do wypróbowania wpływu zwiększonego przyspieszenia na trakcję i stabilność kierunkową przy dużej prędkości. SM Protoype za pomocą urządzeń kontrolno-pomiarowych umożliwia korektę trymu (pochylenia przodu względem tyłu) lub regulację ustawień takich jak rozłożenie ciężaru, sztywność zawieszenia czy dynamika przechyłu podczas jazdy.

Ten prototyp o mocy 340 koni mechanicznych został wykorzystany do opracowania modeli wyścigowych opartych na SM.

Był napędzany przez 3-litrowy silnik Maserati z czterema górnymi wałkami rozrządu, trzema podwójnymi gaźnikami Webera i czterema zaworami na cylinder. Prędkość maksymalna wynosiła 285 km/h.

Trzecim samochodem, jaki DS Automobiles pokaże na swoim stoisku podczas Retromobile, będzie DS E-Tense Performance z 2022 roku. To auto zaprojektowano jako laboratorium o bardzo wysokiej wydajności przez DS Performance po zdobyciu dwóch tytułów kierowców i dwóch zespołów w mistrzostwach Formuły E. Podczas pierwszej serii testów DS E-Tense Performance przejechał już ponad 3.000 kilometrów i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,0 sekundy. Układ napędowy tworzą dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 600 kW (250 kW z przodu i 350 kW z tyłu), co daje 815 KM i moment obrotowy 8.000 Nm na kołach. Technologie zastosowane w tym laboratorium wywodzą się bezpośrednio z rozwiązań stosowanych przez DS Performance w Formule E i doświadczeń zdobytych na torach wyścigowych.

Ostatnim, czwartym modelem, jaki będzie można zobaczyć na Retromobile na stoisku DS Automobiles, będzie DS 9 E-Tense 4×4 360 z 2022 roku. DS 9 łączy doskonałość francuskiej wiedzy o luksusie z ekskluzywnym wnętrzem, zaprojektowanym i tapicerowanym przez ludzi z zespołu Colours and Materials oraz rzemieślniczych tapicerów DS Automobiles z okolic Paryża.

Przygotowany we Francji przez zespół DS Performance, DS 9 E-Tense 4×4 360 reprezentuje to, co najlepsze w technologii DS Automobiles.

Dzięki 200-konnemu silnikowi benzynowemu PureTech w połączeniu z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 81 kW (110 KM) z przodu i 83 kW (113 KM) z tyłu, a także specjalnym regulacjom, DS 9 E-Tense 4×4 360 demonstruje znakomite osiągi: 0-100 km/h w 5,6 sekundy, 1.000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,0 sekund.

Sprawdź ofertę na samochody DS Automobiles w Polsce

W ramach bliskich więzi nawiązanych od powstania DS Automobiles, cztery kluby poświęcone modelom DS i SM będą obecne obok marki podczas Rétromobile Show: Euro SM Club, DS-ID Club of France, ParIDS oraz Federation of DS Clubs.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: DS Automobiles


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenDSDS 9DS AutomobilesE-Tense PerformanceRetromobileSMtargi motoryzacyjne
Udostepnij20Tweet13Udostepnij4
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more