niedziela, 29 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

James May nie ma wątpliwości: nowa Dacia Sandero jest lepsza niż drogi rower

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-07
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
2k 151
2
1.8k
UDOSTĘPNIEŃ
6.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku

Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone

Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu

Pomiędzy Jamesem Mayem a Dacią Sandero wytworzyła się szczególna więź. Były prezenter Top Gear wiele razy i z niezwykłym entuzjazmem w głosie wykrzykiwał „Great News!”, aby podzielić się ze swoimi redakcyjnymi kolegami najświeższą informacją o budżetowym modelu z Rumunii. Od kilku miesięcy w sprzedaży znajduje się nowa, trzecia generacja Sandero, dlatego jedną z osób, która idealnie nadaje się do przeprowadzenia testu hatchbacka Dacii jest właśnie James May. Nie jest to jednak zwykły test, ale porównanie z… rowerem.

Wydawałoby się, że pomysł jest nieco absurdalny ponieważ Dacia Sandero i rower nie mają zbyt wielu cech wspólnych. Jest jednak jeden szczegół, który łączy te dwa pojazdy a mianowicie: cena. Zarówno samochód jak i rower kosztują ok. 10.000 funtów.

Cena nowej Dacii Sandero w wielkiej Brytanii rozpoczyna się wprawdzie od ok. 8 tys. funtów, ale egzemplarz testowany przez Jamesa May’a nie jest wersją bazową. Pojazd napędza mocniejszy niż w podstawie silnik benzynowy o mocy 90 KM a na pokładzie znalazła się klimatyzacja i podłokietnik. Sandero stanęło w szranki z wykonanym na zamówienie dwukołowcem, który jest niczym supersamochód, tylko w rowerowym świecie. Konstrukcję wykonano z włókna węglowego a jego masa wynosi zaledwie 7,5 kg.

Przy odpowiednim treningu napędzany własnymi mięśniami pojazd może pozwolić na zadowalające osiągi, ale nie rozpędzi się do 179 km/h tak, jak Dacia. Przestrzeń bagażowa również pozostawia wiele do życzenia i nie przewieziemy rowerem czterech osób (nie licząc tej w bagażniku). Zaletą roweru, który kosztuje tyle co nowy samochód jest to, że wzbudzi zainteresowanie wśród sympatyków dwóch kółek. Według Jamesa May’a z Dacią Sandero możemy być nieco samotni.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1.5 11 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij738Tweet462Udostepnij129
Poprzedni

Używane Renault Clio III to dobry samochód. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 22-23/2021

Następny

Nowy Nissan Ariya – opóźnienie premiery z powodu braku chipów

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Nissan Ariya

Nowy Nissan Ariya – opóźnienie premiery z powodu braku chipów

Citroën w Kołobrzegu: klasyczne samochody Amicale Citroën Pologne opanowały nabrzeże. Parada przy latarni morskiej

Nowe samochody Renault na wodór zadebiutują w 2021 roku

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Gal Anonim - Jest oficjalne stanowisko grupy Renault w sprawie sprzedaży marki Dacia
  • Michał - Peugeot 508 I kontra Peugeot 605: który okaże się lepszy?
  • Wojtek - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Yaro - Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • ernest - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Anonimowo - Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Duster1 - Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Roman - Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022
  • Anonimowo - Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Grześ - Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Kolejne problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncern w Meksyku
  • Citroën C4 Spacetourer zapalił się w czasie jazdy w Poznaniu. Auto zostało kompletnie zniszczone
  • Alpine A110 Rédélé. Limitowana seria supersamochodu
  • BWT Alpine F1 Team przed Grand Prix Monako
  • Peugeot 307 z silnikiem 1.6 HDi przejechał milion kilometrów. Milionowy kilometr pod fabryką
  • Peugeot 208 najchętniej kupowanym samochodem w Europie w kwietniu 2022 r.
  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.