O tym, że koncepcyjny Metropolis, jak dotąd pokazany w Europie tylko raz, w ubiegłym roku w Genewie, przeobrazi się w seryjny model flagowy serii DS, plotki krążą od wielu miesięcy. Citroën pokazał jednak wczoraj pierwsze zajawki mówiące o tym, że na poważnie pracuje nad tym samochodem. Stylistycznie będzie to z pewnością szalenie interesujący pojazd, choć w tych segmentach Niemcy przyzwyczaili świat do zachowawczej linii. Jestem jednak zdania, że przydałoby się nieco odświeżającej, francuskiej stylistyki i DS9 może tego dokonać.
Z kolei Renault zapowiedział, że z okazji 50. rocznicy zaprezentowania Alpine A110, z którym to jubileuszem mamy do czynienia w tym roku, pokaże lekkie sportowe auto nawiązujące do tej legendy. Żeby nie wyważać otwartych drzwi, samochód bazować ma technicznie na znakomitym sportowym coupe od sojuszniczego Nissana: GT-R. Nad stylistyką pracują oczywiście spece z Francji, ale całość może być interesującym projektem. Czy z szansą na seryjną produkcję? Oby!
Obydwa wspomniane samochody zostaną najprawdopodobniej pokazane na przełomie września i października na Salonie Samochodowym w Paryżu, choć Citroën nie wyklucza premiery jednak w Pekinie. Cóż – prawa rynku są nieubłagane…
Na pewno zaś w Paryżu pokazane zostanie nowe Clio, w już czwartej generacji tego modelu. Mówi się o nowych zespołach napędowych w gamie tego popularnego samochodu, ale czy oznacza to, iż będą też wersje elektryczne? Tego Renault na razie nie zdradza.
W przyszłym roku powinniśmy się doczekać francuskiego bliźniaka Nissana Juke’a. Głęboko wierzę, że stylistyką auto czerpało będzie z koncepcyjnego Captura, a jak pokazał przykład Juke’a, odważny design wcale nie musi w tym segmencie oznaczać braku sukcesu handlowego.
Rok 2014 przynieść powinien nową generację Megane, na bazie którego z kolei powstanie nowy MPV inspirowany koncepcyjnym R-Space’em zaprezentowanym rok temu w Genewie. W tym samym mniej więcej czasie powinniśmy się doczekać także debiutu nowego Koleosa, który jesienią ubiegłego roku poddany został liftingowi.
Zapowiadane jest też nowe Twingo, w konstrukcji którego Renault współpracuje z Mercedesem. Nowe Twingo będzie bowiem miało sporo wspólnego z nowym Smartem i będzie efektem współpracy pomiędzy dwoma koncernami, której pierwszym owocem jest tak naprawdę kombivan Mercedesa oparty o Kangoo.
Na rok 2015 planowane jest wprowadzenie nowej Laguny oraz nowego Espace’a.
A Peugeot? Szykuje się do zmiany warty w segmencie kompaktów i najwięcej emocji wzbudza chyba kwestia symbolu, pod jakim oferowane będzie to auto. Czy Francuzi powrócą do nazwy 309, czy wrócą może na początek dziesiątki, do 301 na przykład? Być może już jesienią w Paryżu będzie można powiedzieć na ten temat coś więcej, ale 308-kę, walczącą w niełatwym segmencie aut kompaktowych, dobrze byłoby odświeżyć, by stylistycznie pasowała do nowszego rodzeństwa – 508 i pokazanego dwa tygodnie temu w Genewie modelu 208. A ten samochód wzbudzał na szwajcarskiej wystawie naprawdę duże zainteresowanie, o czym napiszemy niebawem.
Naturalnie firma sygnowana kroczącym lwem pracuje też nad nowym modelem flagowym, który uzupełni lukę powstałą po wycofaniu 607-ki, którą tylko częściowo wypełnia przestronna 508-ka, która jednakże pozycjonowana jest w klasie D. Peugeot 608 (?) zapewne zostanie pokazany nie wcześniej, niż w przyszłym roku i mamy nadzieję, że również zaproponuje coś, co szczególnie będzie go wyróżniać w masie w dużej mierze bezpłciowych stylistycznie propozycji niemieckich.
Szykuje się więc ciekawa przyszłość i zanosi się na to, że będziemy świadkami wielu interesujących debiutów. A o wszystkich nich z pewnością będziecie mogli zawsze poczytać na Francuskie.pl.
KG
Najnowsze komentarze