sobota, 21 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

Co pokaże Renault na przyszłorocznym Retromobile?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-12-29
w Alpine, Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
8 0
0
7
UDOSTĘPNIEŃ
24
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?

Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję

Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce

Pierwsza dekada lutego, to termin dorocznych targów samochodów zabytkowych w Paryżu. Wiemy już, co pokaże Renault na przyszłorocznym Retromobile. Oczywiście mowa o stoisku przygotowanym przez dział Renault Classic, ale na samochody sygnowane logo francuskiej marki na pewno natraficie także na innych ekspozycjach.

Renault na przyszłorocznym Retromobile zorganizuje wystawę pod hasłem 120 lat Łatwego Życia. Łatwego Życia, czyli Easy Life – pod tą nazwą kryje się szereg udogodnień stosowanych w aktualnych modelach marki. Spotkacie je choćby w Scenic’u, czy Capturze. Hasło wybrano nieprzypadkowo – w przyszłym roku mija bowiem 120 lat od zaprezentowania pierwszego samochodu Renault, Type A. Od tamtej pory Renault stara się ułatwiać życie osobom, które wybiorą ich samochody. Może nie zawsze wychodzi to idealnie od strony technicznej, ale nikt nie mówi o ułatwianiu życia mechanikom, a jedynie kierowcom i pasażerom ;-)

Co więc pokaże Renault na przyszłorocznym Retromobile? Odwiedzając targi, które odbędą się w dniach 7-11 lutego 2018 w Porte de Versailles na pewno natraficie na:
– Type A z 1898 roku, pierwszy samochód Renault;
– Renault Type B z 1899 roku, często uważany za pierwszego sedana w historii;
– furgon pocztowy z 1909 roku Type BD z mini biurem na pokładzie;
– taksówkę Type AG1 z 1910 roku, samochód flotowy z drugiej dekady XX wieku;
– Type KJ1 z 1923 roku, Twingo lat 20. XX wieku;
– autobus Typ PR z 1927 roku, protoplasta Trafic’a SpaceClass z lat 20. XX wieku;
– Vivastella PG7 z 1933 roku;
– Juvaquatre z 1937 roku, protoplasta Clio z lat 40. XX wieku;
– 4CV z 1947 roku, pierwszy Renault sprzedany w ponad milionie egzemplarzy;
– Colorale z 1950 roku, protoplasta dzisiejszych SUV-ów Renault;
– Estafette z 1959 roku; odpowiednik Trafic’a z lat 60 XX wieku;
– Renault 4 z 1961 r., samochód „blue jean”;
– R8 Gordini z 1964 r., samochód, która przyczynił się do demokratyzacji sportów motorowych;
– Renault 16 z 1965 roku o odważnej stylistyce i innowacyjnej modułowości wnętrza;
– Renault 5 électrique z 1974 roku, reakcja na pierwszy kryzys paliwowy;
– Renault 30 TX z  1975 roku, wizja high-end od Renault;
– Renault 9 z 1981 roku, samochód światowy;
– różne koncepcje monospace’ów: Espace (1984), Twingo (1992) i Scenic (1996).

Ale przyszły rok, to także rocznica zwycięstwa w wyścigu 24 Hours of Le Mans w 1978 roku. Będzie świętowana przez wystawienie czterech sportowych prototypów Renault Alpine z 1978 roku, w tym zwycięskiego A442 B Didiera Pironi i Jeana-Pierre’a Jaussaud.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 16304CV8A442BAlpineClioColoraleEspaceEstafettehistoriaJUVAQUATRER4R5R9RenaultRetromobileScenictargi motoryzacyjneTwingoTyp PRType AType AG1Type BType BDType KJ1Vivastella
Udostepnij3Tweet2Udostepnij
Poprzedni

Peugeot 308 z silnikiem 225 KM

Następny

Autonomiczne pojazdy Renault już dostępne

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Autonomiczne pojazdy Renault już dostępne

Cztery Peugeoty 306 otrzymały drugie życie

Salon Peugeota we Władywostoku

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Roman - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Roman - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Porto - Dacia Jogger i silnik 1.0 TCe 110 KM – jak to jeździ? Spalanie, dynamika, opinie.
  • Krzysztof Gregorczyk - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Klic - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Łopel - Stellantis rozpocznie przebudowę sieci dealerskiej w przyszłym roku. Do 5% prowizji za sprzedaż auta
  • R70 - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • Arek - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Lancia pokaże nowe modele. Będzie marką premium i zaprezentuje włoską elegancję
  • Citroën 2CV Ghan-1 – lekki samochód rozpoznawczy z działkiem i karabinem maszynowym
  • Siedem salonów luksusowej marki DS Automobiles w Polsce
  • Używany Renault Kangoo I – budżetowy kombivan dla rodziny i do pracy. Duży bagażnik i komfort jazdy
  • Dacia Duster to najtańszy SUV w utrzymaniu według ADAC
  • Nowy Citroën C5 X Hybrid 225: rozpoczynamy test!
  • Citroën Xantia 1.8i z niewielkim przebiegiem na sprzedaż na… Florydzie
  • Grupa Renault szkoli polskich strażaków z pomocą nowego Megane E-Tech
  • Renault wzywa do debaty na temat testów bezpieczeństwa: „Chcemy rozsądku, nie kosztów”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.