Co się dzieje z samochodem przy kolizji z prędkością 200 km/h?

3 1

Testy zderzeniowe, prowadzone przez Euro NCAP, nie oddają w pełni tego, się dzieje z samochodem i kierowcą na ulicy. Dlatego organizowane są niezależne próby i pomiary, które powalają zrozumieć jak niebezpieczne bywają sytuacja na drodze. Tego typu filmy jak poniższy, doskonale to ilustrują i powinny być puszczane młodym kierowcom, zanim wsiądą za kierownicę.

W tym ciekawym materiale ze Szwajcarii występuje sporo samochodów francuskich i możecie sami się przekonać, jak bezpieczne są to konstrukcje. Jednak trzeba pamiętać o tym, że sama konstrukcja samochodu to nie wszystko, bo jest ona w stanie pochłonąć określoną ilość energii. Przy dużych prędkościach do zagrożeń dochodzi również przeciążenie, które powoduje obrażenia wewnętrzne, które mogą być śmiertelne. Poniższe testy zostały wykonane przy różnych prędkościach i w różnych warunkach. Z testu uderzenia świetnie wychodzi na przykład Espace III.

Bardzo niebezpieczne jest najechanie przez ciężarówkę na dużo słabiej chroniony tył samochodu. W jednej ze scen widzimy jak Citroen AX znika w tym momencie, zgnieciony niczym puszka. Widać też na ile bezpieczne są te bardziej współczesne konstrukcje, chociaż bardzo dobrze wypada na przykład Renault Laguna I.

Z kolei Laguna III ze zdjęcia powyżej również wychodzi ze zdarzenia z nienaruszonym przedziałem pasażerskim.

Renault Espace kontra Citroen Jumper

Peugeot 206 kontra Opel Astra

Testy zostały zrealizowane przez DTC Dynamic Test Center

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
koloMarcin Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcin
Gość
Marcin

Laguna ze zdjęcia to laguna 2 i uderza z prędkością 112km/h. Po zderzeniu ma też naruszoną strukturę pasażerską. Prawdziwie jednak zabójcze przy tej prędkości są przeciążenia które w każdym aucie będą podobne.

Marcin
Gość
Marcin

i jeszcze dodam przestańcie promować starte francuskie trupy jako bezpieczne auta bo potem ktoś kupi np thalie i mamy 4 trupy w środku. Laguna 1 też nie jest bezpieczna. A kultowy pasat b5 ma poziom bezpieczeństwa taki jak nowa dacia logan. Stare aut nie są bezpieczne, a zakładana niezawodność airbagów to 15 lat.

kolo
Gość
kolo

Świetny materiał, działa na wyobraźnię.