Co się stanie z markami Alfa Romeo i Maserati po fuzji Fiata i PSA?

69 21 211

Połączenie dwóch koncernów na rynku motoryzacyjnym rodzi ważne pytanie: co stanie się z poszczególnymi markami należącymi do każdego z partnerów? Pod znakiem zapytania stoi przyszłość m.in. Alfy Romeo i Maserati.

Połączenie koncernów Fiat Chrysler Automobiles oraz Grupy PSA zostanie sfinalizowana w ciągu najbliższych 12-15 miesięcy. Na skutek mariażu powstanie nowy gigant, który skupi 14 marek samochodów: Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel, Vauxhall oraz należące do FCA marki: Abarth, Fiat, Chrysler, Dodge, Lancia, Jeep, RAM, Alfa Romeo i Maserati. Carlos Tavares, który będzie dyrektorem generalnym nowego koncernu zapowiedział, że nie zamierza rezygnować z żadnej z nich. Oświadczył, że zarządzanie tak bogatym portfolio będzie wyzwaniem, którego wraz z zespołem kierowniczym zamierza się podjąć. Poszczególne marki mają pozostać związane z krajami swojego pochodzenia. W ten sposób to, co włoskie pozostanie włoskie. Większość modeli będzie jednak oparta na dwóch głównych platformach PSA.

Na pozyskanie dużego partnera jakim jest PSA w dużej mierze miała wpływ obecność FCA w Stanach Zjednoczonych, co może spowodować, że rozwój marek Alfa Romeo i Maserati pozostanie w cieniu. Nowy gigant ma dwa wyjścia. Pierwszym z nich jest odrodzenie firm i poprawienie wyników finansowych tak, jak stało się w przypadku Opla. W tym celu konieczna jest aktualizacja gamy produktowej, technologii oraz w obliczu sankcji UE, ukierunkowanie na napędy elektryczne i hybrydowe. Drugą możliwością, jest sprzedaż udziałów w przynoszących straty markach.

Założona w 1910 roku Alfa Romeo została przejęta przez Fiata w roku 1986. Przez ostatnie 20 lat notuje straty a dotychczasowe próby odrodzenia włoskiego producenta nie powiodły się. W ofercie marki o sportowych korzeniach pozostają obecnie trzy modele: Giulietta, dla której nie planuje się następcy, Giulia oraz SUV Stelvio. W planach na przyszłość jest niewielki SUV z napędem hybrydowym oparty na koncepcyjnym modelu o nazwie Tonale. Zgodnie z zapowiedzią dyrektora generalnego FCA, Mike’a Manley’a jeszcze przed potwierdzeniem fuzji, FCA zamierzała zmniejszyć inwestycje w Alfę Romeo.

Pod znakiem zapytania stoi także przyszłość Maserati. Marka premium, która została przejęta przez Fiata w 1993 roku zarówno w tym jak i ubiegłym roku zanotowała spadki sprzedaży swoich pojazdów. W ofercie znajduje się model Ghibli, Quattroporte oraz SUV Levante. Zgodnie z planem na przyszłość Maserati planuje wprowadzić siedem nowych produktów do końca 2023 roku.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
13 Wątki komentarzy
56 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
50 Autorzy komentarzy
TobiaszToJaZenonRtyXZ Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Piotr
Gość
Piotr

Żegnaj piękna Alfa Romeo,jak wrancuzi wezmą w to swoje łapy i zaczną montować te swoje gówniane silniczki od kosiarek to już po tej marce.A szkoda bo robi prawdziwe samochody dla prawdziwych pasjonatów motoryzacji.

Przemek
Gość
Przemek

Szkoda tylko, że ci prawdziwi pasjonaci jakoś nie chcą kupować Alfy.. i stąd problem i straty od 20 lat.. koncern PSA może być ostatnią szansą ratunku – ciekawe tylko, czy dobrze wykorzystanA przez Włochów .

Prz
Gość
Prz

Bo prawdziwych pasjonatów jest garstka a większość to ogłupieni ludzie wybierających niewiadomo poco suvy. Bo taka jest moda bo tak pięknie błyszczą w galeri. Ludzie są głupi i ogłupieni marketingiem, można im wcisnąć g a będą myśleli że będą mieli suuuper coś

ToJa
Gość
ToJa

Nie kupują, bo sama Alfa robi dramatycznie błędy.

1 – brak kombi w Gulii
2 – Gulietta stara jak świat
3 – brak kompaktowego SUV
4 – dramatycznie złe multimedia lub ich brak (Gulietta)

Wiec nie dość, że musisz być pasjonatem, to do tego musisz bardzo dużo wybaczyć!

qwe
Gość
qwe

Jak ktos pisze ze alfa jest piekna to az mnie mdli i nie ma o czym dyskutowac.

Lysy
Gość
Lysy

gwe pewnie jeździsz wieśwagenem lub inną bezpłciową skorupą..

Adam
Gość
Adam

Arteon wygląda lepiej niż Giulia.

ToJa
Gość
ToJa

Szczególnie we wnętrzu wyciągniętym 1:1 z Passata :)

qwe
Gość
qwe

I tu sie mylisz mam dwie C5.I nie ma nic bardziej Obrzydliwego jak Afa.Kicz wyglada jak skladanka z kilku modeli.Mam nadzieje ze znukna z drog.

Kolo
Gość
Kolo

Zamiast nie inwestować lepiej sprzedać Alfę Romeo, Lancię, Maserati, Citroena. To legendarne marki, które ostatnio produkują samochody poniżej swoich możliwości.

Dero
Gość
Dero

Masz rację Lancie i Citroena moga sie pozbyć ale nie Alfe i Maserati

Andrzej
Gość
Andrzej

Lancia już nie istnieje a Citroën jest jednym z głównych filarów grupy PSA. Alfa Romeo jest nietykalna i z Maserati tworzą otwartą drogę do sieci koncesji w Stanach Zjednoczonych na której bardzo zależy grupie PSA. Nie wspominając o Jeepie i o Chryslerze . Tak więc wątpię żeby PSA pozbyla się rynku amerykańskiego dla swoich aut flagowych Peugeota, Citroëna i DS-a. A kto wie czy nie zainwestują w odrodzenie Lancii bo to jest całkiem możliwe, bo np. Opel już odczuł pozytywny wpływ francuskiej kasy.

Chris
Gość
Chris

Ciekawe jak odczuł, psa włożyło swoje pseudo silniki i -20 procent sprzedaży w Europie w 2019 toku

Krzysztof Gregorczyk
Editor

W których modelach Opla widział Pan silniki PSA? Proszę wymienić.

Adam
Gość
Adam

Corsa, Crossland, Grandland

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Crossland X i Grandland X – to prawda. Corsa – NIE!
Dlatego właśnie zapytałem.

Grubasek
Gość
Grubasek

Nowa Corsa to jest to samo co nowe 208

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Opel ma nowe, własne silniki 1.2 i nie mają one nic wspólnego z PureTechem z PSA.

Sławek
Gość
Sławek

Corsa E ma silniki PSA.

XZ
Gość
XZ

Bo ma silnik elektryczny PSA… Matko co Ty Sławek biadolisz, mowa o spalinówkach

Rty
Gość
Rty

Te nowe silniki w oplu nie są z PSA, poczytaj a się dowiesz

ToJa
Gość
ToJa

Są minusy sprzedaży, ale pojawiła się rentowność. Dotychczas Opel sprzedawał na olbrzymich rabatach, niekiedy poniżej kosztów. Wszystko po to, by zrobić wolumen.

PSA zlikwidowało rabaty, uprościło ofertę, polepszyło finansowanie i proszę Opel po raz pierwszy od 20 lat przyniósł zyski.

Adam
Gość
Adam

Skoro mają Chryslera to po co im Alfa Romeo?

Kolo
Gość
Kolo

Akurat Citroena w Stanach nie będzie, nie ma takich planów, Citroen nie posiada obecnie takich samochodów i posiadał nie będzie. Szkoda, ale takie są fakty. PSA jako swoją flagową markę traktuje Peugeota. Na kilka nowych modeli Peugeota przypada jeden Citroen i to w uboższej wersji mocy i wyposażenia.

Adam
Gość
Adam

Alfa nie jest im do niczego potrzebna

Przem
Gość
Przem

Nie widziałeś guli, tylko oglądasz współczesne g z tabletem i 3 cyldami

Nick
Gość
Nick

Alfa pokutuje za swoje tragicznej jakości auta do 2010r. Pomimo iż później mocno się poprawili i produkują świetne samochody, to niesmak pozostał, jak w przypadku np. laguny.

Kolo
Gość
Kolo

Do tego dochodzi jeszcze brak promocji, słabe oferty kredytowe i lsingowe, brak kombi i coupe w gulii.

Kolo
Gość
Kolo

To niestety wszystko wina Fiata, tak samo jak w przypadku Lancii, ale Fiat nie ma pomysłu nawet na siebie, do tego przestarzałą technologia. Nie wróżę tej fuzji dobrze, za dużo tego wszystkiego. Tym bardziej, że PSA ma podobny problem z Citroenem i DS. Niektóre marki powinny być sprzedane, na pewno Citroen lub DS, Alfa, Lancia.

Adam
Gość
Adam

Citroen i DS na pewno zostaną. Alfa i Lancia są do likwidacji.

ToJa
Gość
ToJa

Co to za bzdury. DS świetnie się rozwija. Sprzedać markę? Komu? Po co, skoro bazuje ona na „twojej technologii”? Citroen ten notuje wzrosty, choć stał się marką budżetową. Lancia sprzedaje się lokalnie i tam pozostanie. A Alfa? I tak jest lepsza od Jaguara.

Weźcie wszyscy trochę ochłońcie.

Pozdro
Gość
Pozdro

Oferty finansowania są ok, kombi w giulii jak dla mnie byloby słabe.

Adam
Gość
Adam

Co jest ok w ratach dwa razy droższych niż u konkurencji?

Adam
Gość
Adam

Giulia ledwo się sprzedaje, więc nie ma sensu ekonomicznego w opracowaniu wersji kombi i coupe.

ToJa
Gość
ToJa

Kwadratura koła. Kombi w tym segmencie to ponad 50% sprzedaży. Może więc słaba sprzedaż to właśnie kwestia braku kombi?

ToJa
Gość
ToJa

Brak promocji? Człowieku! Zobacz stock Alfy na koniec 2019. 280konne Stelvio kupisz poniżej 200tyś zł.

Upusty dają gigantyczne, choć jak widać nie pomaga im to.

Kolo
Gość
Kolo

P. S. Alfa, Maserati, Lancia i Citroen mają większy potencjał wizerunkowy niż wszystkie inne firmy w FCA i PSA razem wzięte.

Tomasz
Gość
Tomasz

Prawda jest taka,że Alfa nie wprowadza nowych modeli… Gulietta czy Mitto to konstrukcje sprzed 10 lat, które nadal są produkowane… To samo Fiat robi np z Punto…. Pewnie to z braku kasy

Boss
Gość
Boss

Mito nie jest produkowana już od paru lat! Giulietta pozostała ale jest to auto dopracowane i lepsze niż Gulf. Dlaczego nie pamiętasz o Stelvio czy wspanialszej Guli!?
Ponadto Quadifoglio to potęga 320km/h z silnikiem Ferrari jest boska. Za Alfa idzie historia wielkich ludzi tego auto nie kupi Janusz.

Kolo
Gość
Kolo

Dokładnie tak. Poza tym dodałbym jeszcze, że Punto też nie jest długo już produkowane.

Zenon
Gość
Zenon

Zejdź na ziemię i się obudź. Nawet Januszem nie kupują tych samochodów. Jeszcze 15 lat wstecz te samochody zjadała rdza w szybkim tempie. Klienci to pamiętają. Do tego ceny nowych aut to kosmos.

Refi
Gość
Refi

Bzdury pieprzysz od czasów Alfy 147 nie mają problemów z rdza

Pol
Gość
Pol

Nie widziałeś guli, tylko oglądasz współczesne g z tabletem i 3 cyldami

Ziomeczek
Gość
Ziomeczek

Ja nie wiem skąd macie te informacje, znam 4 Alfy po 2000 roku, nie widzę śladu rdzy, czym nie może pochwalić się VW w latach 95-2008, gdzie auto z 2008 roku gdnilo szybciej niż 100 letnia blacha na dachu. Alfy są okej, nawet ba, silniki diesla maja o niebo lepsze niż vw. Wiem, że 1.9tdi to gigant, ale ilość osób które je uzytkuje tak bardzo wychwala ten silnik, że nie widzą tego ile w niego inwestują. Taka slepota. Dla odmiany, w 1.9 jtd nic prawie nie inwestujesz, są szybsze, mocniejsze i bardziej elastyczne, a nawet lepiej znoszą chiptuningi, choćby dlatego,… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Rdza w Alfie? Od modelu 156 z 1998 r. Jest ocynk, wiem bo sam taka miałem, silnik diesla 1.9 JTD niesamowicie żywotny – przy 300 tys przebiegu raz w roku z przyzwoitości dolewalem olej, skrzynia biegów wtedy porzadna oplowska, teraz wkładają te same automaty co BMW. Padały wahacze ale to byly koszty napraw do udźwignięcia dla studenta, jak w przypadku wszystkich marek, trzeba po prostu wiedzieć co kupować. A precyzja układu kierowniczego a co za tym idzie frajda z jazdy niesamowita :) aktualnie jeżdżę BMW, dolewam olej co 5 tys i z tęsknota spoglądam na mijane Giulie :)

Adam
Gość
Adam

Raz że właśnie ogłosili zakończenie produkcji Giulietta. A dwa to mogła rywalizować z Golfem 6, ale nie z Golfem 8

ToJa
Gość
ToJa

Wszystko ok, generalnie zgadzam się, ale Gulietta jest okropna na ten moment. Nadal fajnie się prowadzi, ale reszta dno. Golfa nie lubię, ale obiektywnie jest dużo lepszym autem.

Szczególnie, ze Gulietta ma obecnie jeden silnik. No nie pojeździusz :)

Adam
Gość
Adam

Giulietta i MiTo zostały wycofane z produkcji.

Lysy
Gość
Lysy

Przed 2010 też były porządne alfy, weź 159..

Tobiasz
Gość
Tobiasz

chyba do 2000, 159 to juz zupełnie inma jakośč

Przemysław
Gość
Przemysław

Ciekawe artykuły w sieci się pojawiają w związku z tą wielką fuzją! Dopiero co czytałem na innym portalu, że zyska na tym Alfa Romeo, a straci DS. Tutaj wszystko prawie na odwrót!
Zacznijmy od tego, że Alfa Romeo nie było i nie ma być marką „dla ludu” tylko dla fanów motoryzacji. Forza Italia!

Bartosz
Gość
Bartosz

Nie spodziewałem się, że będę świadkiem upadku motoryzacji

gosc
Gość
gosc

Mam nadzieje ze zniknie najwieksza Szkarada nad Szkarady na drogach Alfa.Nie ma nic gorszego na drogach.

Key
Gość
Key

Ja np. uważam że Vieśwageny są chujowe…i nie ma nic bardziej brzydszego niż Vw a jeszcze z lubelskiego to już szczyt chujówy

Zenon
Gość
Zenon

Prawdziwy poziom z Polski ,,B”

Fiatolot
Gość
Fiatolot

Szkarada jesteś ty że pojawiles się na tym forum. Lubię takich cwokow.

Do gościa
Gość
Do gościa

Ty Jesteś szkaradą

Marcin
Gość
Marcin

Kiepsko troll

Radkuj
Gość
Radkuj

Alfa, Maserati a Lancia? To już koniec pięknej motoryzacji. Fiat nic tylko niszczy legendy.

Radkuj
Gość
Radkuj

Alfa, Maserati a Lancia? Fiat tylko potrafi niszczyć legendy…

Psa fun
Gość
Psa fun

Ciekawe czy psa zyska na jakości czy straci

Daniel
Gość
Daniel

Psa pójdzie w ilość nie w jakość. Jak można ogarnąć tyle na raz, straci konsument. Tylko księgowość PSA będzie się cieszyła.

Jack
Gość
Jack

To nie psa kupuje fca tylko odwrotnie, więc alfa i Maserati nic nie zagraża

Adam
Gość
Adam

Śnij dalej

Marek
Gość
Marek

PSA będzie miało 50% udziałów w FCA… Tak samo jak FCA 50% w PSA.

Marek
Gość
Marek

Fuzja tzn połączenie się przedsiębiorstw w jedno!!!

dfg
Gość
dfg

Oby najwieksze Brzydactwo Alfa Francuzi w pierwszej kolejnosci zlikwidowali.

Krq
Gość
Krq

Jeśli ktoś twierdzi że golf może mierzyć się z jakością z giulietta to naprawdę mi go żal, spójrzcie na silniki które są proponowane, rozumiem fanatyzm nad 1.9 tdi, ale bez przesady, to nadal tylko diesel… Szanujcie AR bo to bardo utytulowana marka, z wielką historią, proponuję wsiąść do giulietty i golfa :) zrozumiecie różnice, i skonczycie gadać bzdury. Jeśli ktoś kocha jezdzic traktorem to już jego wybór. :D jak kogoś nie stać na AR to potem pisze takie bzdury.

Marek
Gość
Marek

Co tu piszecie takie głupoty? Nie mając o niczym pojęcia?