Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Co szykuje DS Automobiles? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 01-02/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-01-06
w DS, Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
503 16
A A
1

Warto przeczytać!

Citroën C5 X dachował w centrum Paryża? To nie to co myślisz

Nowa Dacia Duster Pickup 2023 4×4. Jak wygląda najnowsza odsłona?

Renault Laguna III i Peugeot 407. Tanie coupé ze świetnym wyglądem

Renault Austral i Dacia Duster w najnowszej odsłonie na Poznań Motor Show. Już w ten weekend

I znowu MOTOR zignorował francuską motoryzację na swojej okładce. Pierwszy tegoroczny numer (podwójny zresztą) nie zachęca nas stroną tytułową do zakupu pisma, ale zajrzyjmy do środka – może tam będzie lepiej.

 

MOTOR nr 01-02 (3524-3525) z 4.I.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,7 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C5 Aircross, DS, DS3, DS4, DS5, 3 Crossback, 3 Crossback, 4S, 9 Crossback, DS 4, DS 6, DS 8, DS 9, 208, 3008, Clio, Megane, R4, Spring, Corsa, Mokka

 

Zacznę od ogólnego tematu, a nie od samochodów francuskich. Otóż Redaktor Naczelny tygodnika MOTOR pisze we „wstępniaku” na stronie 3, iż oszustwo Dieselgate jest niczym przy mijaniu się z prawdą producentów aut elektrycznych. Jakoś to do mnie nie przemawia. Zasięg jest podawany zgodnie z normami, w dodatku urealnionymi, a te są skonstruowane tak, że nawet (a może przede wszystkim) auta hybrydowe wyglądają na bardzo ekologiczne. W aferze Dieselgate, przypomnijmy, chodziło zaś o świadome przestawianie parametrów pracy silnika, gdy system auta wykrył, że może to być pomiar emisji spalin. Poza takimi warunkami truto nas wszystkich. Nie tylko bezpośrednio poprzez spaliny, ale też wpływając w jakimś stopniu na klimat na całym świecie. Wszak chodziło o 11 milionów samochodów! Prosiłbym więc MOTOR, by nie wybielał koncernu VAG, który w Polsce zresztą nie został, o ile wiem, dotknięty jakąkolwiek karą za swoją trucicielską działalność.

Za to kawałek dalej jest już lepiej. MOTOR prezentuje na stronach 4-7 DS 9 Crossbacka, pokazuje też zdjęcie już gotowego do wejścia nawet na polski rynek DS 9, prezentuje wizualizację DS 4 i przypomina inne modele marki zaczynając od protoplasty – Citroëna DS. Potem była gama DS w ramach marki z szewronami (DS3, DS4, DS5) i modele produkowane już pod marką własną, ale dostępne głównie w Chinach (DS 4S, DS 6) oraz SUV-y oferowane w Europie (DS 3 Crossback i DS 7 Crossback).

Ku mojemu zaskoczeniu MOTOR widzi DS 9 Crossbacka wśród takich konkurentów, jak Audi Q8, Mercedes GLE Coupe, czy Lewus RX. Ma to być auto niemal pięciometrowej długości o ciekawej stylistyce i z różnymi rodzajami napędów – spalinowymi, hybrydowymi i elektrycznymi. Auto jest zapowiadane na rok 2022. Rok później (być może) pojawi się DS 8 – sedan klasy średniej, nieco mniejszy od DS 9. Tak, czy inaczej, marka DS Automobiles jest rozwijana i na pewno czeka nas jeszcze wiele ekscytujących modeli z jej logotypem.

Na stronach 8-9 MOTOR podsumowuje rok miniony w motoryzacji. Pisze, że w Europie Renault Clio było drugim najlepiej sprzedającym się modelem samochodu, zaś trzecie miejsce wywalczył Opel Corsa. Z kolei wśród najważniejszych premier roku wymienił Citroëna C4, Dacię Spring i Opla Mokkę.

Pierwszy test Peugeota 3008 II po liftingu MOTOR opublikował na stronie 11. Redaktor Laska pisze, że to wciąż jeden z najpopularniejszych SUV-ów w Europie, a lifting upodabniający go do innych modeli (508, 208 i 2008) oraz uaktualniający system infotainment dobrze mu zrobił. Autor docenia przestronność samochodu i spory bagażnik (520 litrów). Pochwalił również prowadzenie i wykończenie wnętrza, a te nie uległy zmianom. Z oferty zniknął wprawdzie 180-konny diesel, ale MOTOR i tak chwali dość szeroką ofertę silnikową modelu. Co więcej – słowa uznania kieruje pod adresem silnika 1.2 PureTech napędzającego testowany egzemplarz. I słusznie – to dobry silnik, choć jakiś tam, niezbyt duży odsetek z masowej produkcji (już kilka milionów jednostek) boryka się z problemami związanymi z paskiem. Oczywiście dostępne są też diesle i hybrydy.

Cena samochodu wzrosła, ale w ubiegłym roku podrożały wszystkie auta na rynku. Peugeot podwyżkę dyskontuje jednak bogatym wyposażeniem. MOTOR ocenił testowany samochód na 4,5 w pięciogwiazdkowej skali.

Citroën C5 Aircross pojawił się w roli potencjalnego rywala dla Hyundaia Tucsona, którego najnowsze wcielenie opisano na stronach 12-17.

Tył Renault Megane III można dostrzec na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 39.

O wartościach koncernów motoryzacyjnych możecie poczytać na stronach 42-43. Wspomniano tam Renault i Peugeota (jako marki wiodące w swoich Grupach), pokazano też modele Clio i 208.

Nowy Citroën C4 jest główną nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2020, o czym MOTOR informuje na stronach 58-59 zapraszając czytelników do głosowania.

W dziale MOTOR Retro znajdziecie krótką wzmiankę o Renault 4 oraz nieco większą notatkę okraszoną zdjęciem poświęconą Citroënowi DS.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2083 Crossback30084S9 CrossbackC4C5 AircrossCitroenClioCorsaDaciaDSDS 4DS 6DS 8DS 9DS AutomobilesDS3DS4DS5MeganeMokkaMOTOROpelPeugeotR4RenaultSpring
Udostepnij178Tweet111Udostepnij31
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Testujemy najnowszego pickupa Renault Oroch w Brazylii - przeczytaj teraz!
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more