poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

Co szykuje DS Automobiles? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 01-02/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-01-06
w DS, Przeglad Prasy, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
487 15
1
430
UDOSTĘPNIEŃ
1.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska

Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy

Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy

I znowu MOTOR zignorował francuską motoryzację na swojej okładce. Pierwszy tegoroczny numer (podwójny zresztą) nie zachęca nas stroną tytułową do zakupu pisma, ale zajrzyjmy do środka – może tam będzie lepiej.

 

MOTOR nr 01-02 (3524-3525) z 4.I.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 64 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,7 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, C5 Aircross, DS, DS3, DS4, DS5, 3 Crossback, 3 Crossback, 4S, 9 Crossback, DS 4, DS 6, DS 8, DS 9, 208, 3008, Clio, Megane, R4, Spring, Corsa, Mokka

 

Zacznę od ogólnego tematu, a nie od samochodów francuskich. Otóż Redaktor Naczelny tygodnika MOTOR pisze we „wstępniaku” na stronie 3, iż oszustwo Dieselgate jest niczym przy mijaniu się z prawdą producentów aut elektrycznych. Jakoś to do mnie nie przemawia. Zasięg jest podawany zgodnie z normami, w dodatku urealnionymi, a te są skonstruowane tak, że nawet (a może przede wszystkim) auta hybrydowe wyglądają na bardzo ekologiczne. W aferze Dieselgate, przypomnijmy, chodziło zaś o świadome przestawianie parametrów pracy silnika, gdy system auta wykrył, że może to być pomiar emisji spalin. Poza takimi warunkami truto nas wszystkich. Nie tylko bezpośrednio poprzez spaliny, ale też wpływając w jakimś stopniu na klimat na całym świecie. Wszak chodziło o 11 milionów samochodów! Prosiłbym więc MOTOR, by nie wybielał koncernu VAG, który w Polsce zresztą nie został, o ile wiem, dotknięty jakąkolwiek karą za swoją trucicielską działalność.

Za to kawałek dalej jest już lepiej. MOTOR prezentuje na stronach 4-7 DS 9 Crossbacka, pokazuje też zdjęcie już gotowego do wejścia nawet na polski rynek DS 9, prezentuje wizualizację DS 4 i przypomina inne modele marki zaczynając od protoplasty – Citroëna DS. Potem była gama DS w ramach marki z szewronami (DS3, DS4, DS5) i modele produkowane już pod marką własną, ale dostępne głównie w Chinach (DS 4S, DS 6) oraz SUV-y oferowane w Europie (DS 3 Crossback i DS 7 Crossback).

Ku mojemu zaskoczeniu MOTOR widzi DS 9 Crossbacka wśród takich konkurentów, jak Audi Q8, Mercedes GLE Coupe, czy Lewus RX. Ma to być auto niemal pięciometrowej długości o ciekawej stylistyce i z różnymi rodzajami napędów – spalinowymi, hybrydowymi i elektrycznymi. Auto jest zapowiadane na rok 2022. Rok później (być może) pojawi się DS 8 – sedan klasy średniej, nieco mniejszy od DS 9. Tak, czy inaczej, marka DS Automobiles jest rozwijana i na pewno czeka nas jeszcze wiele ekscytujących modeli z jej logotypem.

Na stronach 8-9 MOTOR podsumowuje rok miniony w motoryzacji. Pisze, że w Europie Renault Clio było drugim najlepiej sprzedającym się modelem samochodu, zaś trzecie miejsce wywalczył Opel Corsa. Z kolei wśród najważniejszych premier roku wymienił Citroëna C4, Dacię Spring i Opla Mokkę.

Pierwszy test Peugeota 3008 II po liftingu MOTOR opublikował na stronie 11. Redaktor Laska pisze, że to wciąż jeden z najpopularniejszych SUV-ów w Europie, a lifting upodabniający go do innych modeli (508, 208 i 2008) oraz uaktualniający system infotainment dobrze mu zrobił. Autor docenia przestronność samochodu i spory bagażnik (520 litrów). Pochwalił również prowadzenie i wykończenie wnętrza, a te nie uległy zmianom. Z oferty zniknął wprawdzie 180-konny diesel, ale MOTOR i tak chwali dość szeroką ofertę silnikową modelu. Co więcej – słowa uznania kieruje pod adresem silnika 1.2 PureTech napędzającego testowany egzemplarz. I słusznie – to dobry silnik, choć jakiś tam, niezbyt duży odsetek z masowej produkcji (już kilka milionów jednostek) boryka się z problemami związanymi z paskiem. Oczywiście dostępne są też diesle i hybrydy.

Cena samochodu wzrosła, ale w ubiegłym roku podrożały wszystkie auta na rynku. Peugeot podwyżkę dyskontuje jednak bogatym wyposażeniem. MOTOR ocenił testowany samochód na 4,5 w pięciogwiazdkowej skali.

Citroën C5 Aircross pojawił się w roli potencjalnego rywala dla Hyundaia Tucsona, którego najnowsze wcielenie opisano na stronach 12-17.

Tył Renault Megane III można dostrzec na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 39.

O wartościach koncernów motoryzacyjnych możecie poczytać na stronach 42-43. Wspomniano tam Renault i Peugeota (jako marki wiodące w swoich Grupach), pokazano też modele Clio i 208.

Nowy Citroën C4 jest główną nagrodą w plebiscycie Auto Lider 2020, o czym MOTOR informuje na stronach 58-59 zapraszając czytelników do głosowania.

W dziale MOTOR Retro znajdziecie krótką wzmiankę o Renault 4 oraz nieco większą notatkę okraszoną zdjęciem poświęconą Citroënowi DS.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2083 Crossback30084S9 CrossbackC4C5 AircrossCitroenClioCorsaDaciaDSDS 4DS 6DS 8DS 9DS AutomobilesDS3DS4DS5MeganeMokkaMOTOROpelPeugeotR4RenaultSpring
Udostepnij172Tweet108Udostepnij30
Poprzedni

Kolejne zdjęcie nowego Citroëna C5 w czasie ulicznych testów

Następny

Renault aktualizuje ofertę modelową. Ceny w górę!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Renault aktualizuje ofertę modelową. Ceny w górę!

Citroën, DS, Opel i Peugeot w Polsce: bardzo trudny 2020 rok, duże spadki sprzedaży

Test: Citroën C3 Picasso 1.4 95 KM 2009 - pierwsza jazda

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fan Panharda - Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.