Peugeot 508 znajduje sporo nabywców w wersji hybrydowej. Czytając komentarze pod naszymi artykułami dochodzę do wniosku, że o czym by nie pisać, to niektórzy zawsze sprowadzają temat do polskiego rynku, czy to ma sens, czy też nie. I przez pryzmat tego naszego podwórka oceniają Europę, a czasem i cały świat, zakładając z jakichś powodów, że jeśli u nas sprzedaż jest niska, to na pewno tak musi być na całym świecie. Otóż wcale tak nie jest – oto przykład.
Jeszcze kilka lat temu auto hybrydowe w segmencie D, to była raczej rzadkość, a hybryda plug-in (PHEV), to już zupełnie wynalazek. Tymczasem zaostrzane przepisy ograniczające emisję spalin oraz rozwój technologii sprawiły, że dziś nie jest to nic dziwnego. Jednym z beneficjentów tych zmian jest druga generacja Peugeota 508. Oferowany w dwóch wersjach nadwozia samochód dostępny jest także w wersjach hybrydowych, wśród których niemal każdy znajdzie coś dla siebie.
Hybrydowe odmiany nowej 508-ki pojawiły się w roku 2019. Zaledwie trzy lata po debiucie komercyjnym sytuacja przybrała zaskakujący obrót: w marcu co trzeci Peugeot 508 zarejestrowany w Hiszpanii był wersją typu PHEV! Na takie odmiany przypadło 34% rejestracji tego modelu!
Wersje hybrydowe typu plug-in coraz bardziej przekonują hiszpańskich kierowców swoimi praktycznymi zaletami, takimi jak swobodny dostęp do centrów miast i niższe obciążenia podatkowe, które są związane z etykietą „Zero” Generalnej Dyrekcji Ruchu. Wszystko to bez poświęcania stylistyki, technologii wspomagania jazdy, przestrzeni wewnętrznej, komfortu i wyposażenia w porównaniu do Peugeot 508 z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym.
Hybrydowe wersje plug-in Peugeota 508 charakteryzują się najwyższymi osiągami w całej gamie, ponieważ oferują silnik benzynowy o mocy 132 kW / 180 KM PureTech, który wspierany jest przez silnik elektryczny o mocy 80 kW / 110 KM, co zapewnia maksymalną moc systemową 165 kW / 225 KM. Zespół napędowy został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu maksymalnych wrażeń przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska, z emisją CO2 poniżej 49 g/km. Prąd magazynowany jest w akumulatorach o pojemności 11,8 kWh, co pozwala na pokonanie 40 km w trybie wyłącznie elektrycznym.
Zobacz: Nowe samochody Peugeot
Bezpieczeństwo i technologia są kluczowe w Peugeot 508 Hybrid. Model ten wyróżnia się dużą liczbą funkcji wspomagających kierowcę, takich jak Night Vision, który wykorzystuje kamerę na podczerwień do wykrywania zwierząt lub ludzi w odległości do 250 metrów w warunkach słabej widoczności.
Samochód posiada systemy wczesnego ostrzegania, takie jak automatyczny hamulec awaryjny najnowszej generacji, który wykrywa pieszych i rowerzystów zarówno w dzień, jak i w nocy, przy prędkości do 140 km/h. Auto wyposażono również w asystenta pasa ruchu, który utrzymuje pozycję pojazdu na pasie ruchu. W samochodzie zastosowano także automatyczne ostrzeganie innych uczestników ruchu o hamowaniu awaryjnym i ryzyku kolizji.
Jeśli chodzi o przestrzeń wewnętrzną, Peugeot 508 Hybrid zachował wymiary wnętrza tożsame z wersjami spalinowymi. Podobnie rzecz się ma z pojemnością bagażnika (487 litrów w Peugeot 508 i 530 litrów w Peugeot 508 SW). Bagażnik Peugeot 508 o pojemności 530 litrów (wg normy VDA) pod półką stanowi punkt odniesienia w swoim segmencie. Ponadto jego forma jest prosta i zapewnia wysoką użyteczność. Auto wyposażono w Magic Flat, pomysłowy system, który umożliwia złożenie tylnej kanapy i uzyskanie całkowicie płaskiej podłogi oraz przestrzeni ładunkowej o pojemności 1.780 litrów (VDA).
Osiągi Peugeot 508 są imponujące, zwłaszcza w wersji 508 Peugeot Sport Engineered, z mocą 360 KM, maksymalną prędkością 250 km/h i emisją CO2 na poziomie 46 g/km.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze