W Szczecinie rozpoczęła się 10. jubileuszowa edycja Baja Poland. Przez rampę startową przejechali zawodnicy z 18 krajów, w tym czołówka światowego cross country. Po uroczystej Ceremonii Startu na wyspie Łasztownia załogi wyruszyły do super specjalnego odcinka, który miał 7 kilometrów długości.
Pierwsze na trasie pojawiły się motocykle i quady, a później zawodnicy zgłoszeni do Pucharu Świata i Mistrzostw Polski. Jako ostatnie, już po zachodzie słońca, wyjechały ekipy z Pucharu Polski. Trasa przebiegała przez tereny leśne i piaszczyste partie, co dało przedsmak warunków jakie będą panowały na poligonie w Drawsku Pomorskim, gdzie odbędą się dwa najdłuższe odcinki specjalne.
W czwartej eliminacji Dacia Duster Elf Cup 2018, wystartowało siedem załóg. Pierwszy odcinek specjalny wygrali Krzysztof Wicentowicz i Daniel Dymurski, zajmując 3. miejsce w grupie S2. Aby pokonać ten sam dystans, Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak potrzebowali o 7 sekund więcej, a Tadeusz Rzeżuchowski i Wojciech Jermakow jeszcze dodatkowo czterech dziesiątych sekundy.
„To już mój trzeci start w rajdzie zaliczanym do Pucharu Świata i przyznam, że jazda wśród najlepszych kierowców, działa jak narkotyk. Dodatkowo cieszę się bardzo, że mogę jechać z Danielem Dymurskim, który jest bardzo doświadczonym pilotem, a chwilowo zastępuje Bartka. Z „Lopezem” zgraliśmy się już od samego początku i mieliśmy dużo frajdy z jazdy, choć trasa była trudna i mocno zniszczona przez wcześniejsze samochody z Pucharu Świata i Mistrzostw Polski. Przed nami jeszcze dwa dni ścigania, więc trzymajcie kciuki” – powiedział Krzysztof Wicentowicz.
W Pucharze Świata i Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych po OS1 prowadzą Jakub Przygoński i Tom Colsoul, którzy wyprzedzają załogi: Martin Prokop / Jan Tomanek i Vladimir Vasilyev / Konstantin Zhiltsow.
W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych pierwsze miejsce zajmują Janusz Ellert i Tomasz Kwaśniewski przed ekipami: Dariusz Szor / Michał Pielużek i Tomasz Gołka / Filip Gołka.
Wyniki DDEC po OS1 Columna Medica Baja Poland 2018:
1. Krzysztof Wicentowicz / Daniel Dymurski 07:59.6
2. Mariusz Pietrzycki / Kamil Nowak 08:06.8
3. Tadeusz Rzeżuchowski / Wojciech Jermakow 08:07.2
4. Konrad Sznajder / Tomasz Mroczek 08:08
5. Jan Kozioł / Piotr Greguła 08:15.5
6. Patrycja Brochocka / Bożydar Grzywaczewski 08:23.3
7. Magdalena Zając / Kazimierz Ruszel 08:38.2
Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
www.daciadusterelfcup2018.pl
www.bajapoland.eu
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze