W ciągu ostatnich 30 lat klienci w Polsce stają się coraz bardziej konserwatywni albo – jak wolą inni – nudni w swoich wyborach kolorystycznych. Dane z 30 lat pokazują wyraźny trend.
Na początku lat 90-tych gusta klientów były dość równo podzielone. Chętnie wybierano kolor niebieski, czerwony i czarny, rosła też popularność zielonego. Biały był w zdecydowanym odwrocie i zaniknął wręcz w latach 2000-2006. Dopiero od pewnego czasu widzimy jego zdecydowany powrót.
Współcześnie powoli wraca też niebieski z czerwonym, widać pojawianie się zielonego. Ale królują nadal kolory neutralne. Biały jest królem, podobnie jak szary i czarny. Srebrny również bywa chętnie wybierany i są cztery najpopularniejsze kolory w Polsce.
Na świecie jest… gorzej. Firma PPG, producent lakierów samochodowych, ogłosiła że aż 39% światowej sprzedaży to samochody białe. „Podczas gdy konsumenci często wybierają konserwatywne kolory dla samochodów, takie jak biały lub czarny, zielony był historycznie niezwykle popularnym wyborem kolorystycznym, szczególnie w latach 90-tych.” – komentuje Jane Harrington, globalny menedżer PPG ds. lakierów OEM. „Począwszy od 1999 roku, preferencje konsumentów przesunęły się w kierunku bardziej neutralnych opcji, kurcząc popularność zielonego każdego roku. Podczas gdy zielony stanowi niewielki procent obecnych ogólnych preferencji kolorystycznych na rok 2018, przyszłe trendy w branży motoryzacyjnej odzwierciedlają popularność zielonego w wystroju domu i kolorach ścian, meblach, elektronice użytkowej i innych.”
Źródło: Reddit
Najnowsze komentarze