Dacia Duster Elf Cup 2019: Cross Country na Mazowszu. Duże zainteresowanie cyklem i nowi zawodnicy

0 138

W najbliższy weekend w okolicach Przasnysza odbędzie się III runda Rajdowych Mistrzostw i Pucharu Polski Samochodów Terenowych, a zarazem II runda Dacia Duster Elf Cup 2019. W tym roku na liście zgłoszeń 39. Rajdu Polskie Safari znalazły się 63 samochody, UTV, quady i motocykle. Do rywalizacji w RPPST zapisały się 22 załogi, z czego aż 9 wystartuje w Dacia Duster Elf Cup 2019. Wśród uczestników Dacia Duster Elf Cup są zarówno doświadczeni zawodnicy, jak i nowi kierowcy Dacii Duster. Trasy wokół Przasnysza przypominają te znane z samochodowych rajdów szutrowych i znacznie różnią się od terenowych prób na poligonach wojskowych. Są szybkie, równe, ale pełne niespodzianek.

Za nami start w bardzo trudnym rajdzie Baja Aragon w Hiszpanii. To było świetne wyzwanie i trening, ale też wielka radość, że udało się dojechać do mety – komentuje Wojciech Jermakow, pilot Tadeusza Rzeżuchowskiego. Przed nami Przasnysz, czyli rajd inny niż rundy „poligonowe”. Nie można jednak powiedzieć, że łatwiejszy. Na pozornie łatwej trasie jest sporo pułapek i zaskakujących miejsc. Poprzednia runda pokazała, że stawka w Dacia Duster Elf Cup jest bardzo wyrównana, więc zapowiada się ciekawa walka.

Cieszy nas bardzo, że z każdym kolejnym rajdem rośnie zainteresowanie cyklem Dacia Duster Elf Cup – mówi Teresa Wielowieyska, szefowa projektu. W Przasnyszu wystartują dwie nowe załogi, które mają już rajdowe doświadczenia i wybrały nasze samochody. Puchar rozkręcił się na dobre i jak widać po liście zgłoszeń nasze auta stanowią prawie połowę stawki. Jeszcze bardziej zadowalające jest, że nasi zawodnicy dojeżdżają do mety i zajmują wysokie lokaty.

Historia Rajdu Polskie Safari sięga 1973 roku, a nazwą nawiązuje do sukcesów Sobiesława Zasady w afrykańskim Rajdzie Safari. W tym roku organizatorzy przygotowali trzy odcinki specjalne, które będą pokonywane dwukrotnie. Łączna długość prób z pomiarem czasu to 169 kilometrów. Rajd rozpocznie w sobotę Ceremonia Startu, a w niedzielę zawodnicy wyruszą na trasy odcinków specjalnych.

Lista zgłoszeń Dacia Duster Elf Cup/39. Rajd Polskie Safari:

208. Tadeusz Rzeżuchowski/Wojciech Jermakow
210. Michał Cebula/Filip Chilarzewski
211. Maciej Grabowski/Adam Binięda
212. Magdalena Zając/Michał Ogórek
214. Ewa Soroczyńska/ Roman Kiciński
215. Wojciech Musiał/ Daniel Siatkowski
217. Pascal Brodnicki/Ernest Górecki
221. Grzegorz Brzeziński/ Mieczysław Sobkiewicz
223. Tomasz Kijanowski/ Michał Jurgała

Punktacja po I rundzie Dacia Duster Elf Cup:

Rzeżuchowski/Jermakow 20; Cebula/ Górecki 15; Zając/ Mroczek 12; Brodnicki/ Siatkowski 10

Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi cyklu Dacia Duster Elf Cup 2019 będzie wyjazd na rajd Dakar 2020 (w charakterze kibiców), a na zwycięzców poszczególnych rund będą czekać nagrody finansowe: I miejsce 3.000 zł, II miejsce 2.000 zł i III miejsce 1.000 zł. W ciągu sezonu zostanie rozegranych sześć rajdów, w których łączna długość odcinków specjalnych będzie miała około 1.400 km. Uczestnicy Dacia Duster Elf Cup 2019 będą klasyfikowani także w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych w Grupie S2. Zawody są rozgrywane równolegle z Rajdowymi Mistrzostwami i Pucharem Polski Samochodów Terenowych oraz Pucharem Świata FIA Cross-Country (Szczecin).

Harmonogram Dacia Duster Elf Cup 2019 (5 rund w Polsce i 1 na Węgrzech):

– I Kłodzki Rajd Samochodów Terenowych 7-8 czerwca 2019
– Polskie Safari 2-4 sierpnia 2019
– Baja Poland 29 sierpnia-1 września 2019
– Baja Szczecinek 20-22 września 2019
– Baja Europe 18-20 października 2019
– Raid of Champions 8-10 listopada 2019

Dacia Duster Elf Cup 2019 jest rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zostały zbudowane na bazie seryjnych aut z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, a partnerem strategicznym Motrio. Partnerami mediowymi w sezonie 2019 są Onet i Przegląd Sportowy. Organizatorzy Dacia Duster Elf Cup to: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup.pl
http://rajdpolskiesafari.pl

 

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o