Używana Renault Laguna to jeden z najpopularniejszych samochodów klasy średniej na polskim rynku. Bardzo chętnie wybierana jest z silnikiem 2.0T, który zapewnia bardzo dobrą dynamikę i dobrze toleruje LPG.
Zobacz: Renault Laguna Coupé
Renault Laguna III została zaprezentowana w 2007 roku i była dostępna w trzech rodzajach nadwozia:
- hatchback
- kombi
- coupe
Wśród silników dostępne były zarówno mocniejsze benzyny jak i diesle. Renault modyfikowało gamę jednostek napędowych w czasie a dzisiaj, po wielu latach, można powiedzieć że zarówno diesel 2.0 dCi i jak i benzynowa jednostka 2.0 turbo były bardzo udane.
Wśród nadwozi wyróżnia się oczywiście coupé. Renault Laguna Coupe to wyjątkowo eleganckie i świetnie prezentujące się na ulicy auto. To także jeden z tych samochodów, które mają ponadczasową linię nadwozia.
Warty odnotowania jest fakt, że Renault w wersji GT Laguny zaoferowało układ wszystkich kół skrętnych 4Control, dzięki czemu promień skrętu wynosił tylko 10,3 metra. Tylne koła skręcają się do 3,5 stopnia dzięki silnikowi elektrycznemu i dodatkowemu drążkowi kierowniczemu. Układ kierowniczy kieruje je w przeciwnym kierunku w stosunku do skrętu kół przednich do prędkości 60 km/h, a powyżej – w tym samym kierunku. Daje to niezwykłe wrażenia z jazdy i zapewnia wysoką stabilność w zakrętach.
Laguna jest wygodna, stosunkowo niezawodna i niedroga w eksploatacji. Czego może w niej brakować? Systemów multimedialnych, znanych z nowszych aut. Wiele osób chciałoby mieć cyfrowe zegary, ze zmiennym wyglądem czy najnowszą wersję nawigacji. I okazuje się, że w przypadku Laguny jest to możliwe.
Rozwiązanie takie, bazujące na zegarach i ekranie z najnowszych modeli Renault, przygotowała firma 2K Plus Garage z Białorusi. Instalacja cyfrowej deski rozdzielczej jest bardzo prosta – montuje się ją w zwykłym miejscu, podłącza do standardowego okablowania samochodu i nie wymaga specjalnych przeróbek. Ważnym elementem układu jest interfejs elektroniczny, zaprojektowany specjalnie do integracji z samochodem.
Zegary pasują idealnie, działają wszystkie funkcje i wskaźniki. Używana Laguna zyskuje w ten sposób drugie, nieco bardziej cyfrowe życie.
Specjalny układ tłumaczy informacje z szyny cyfrowej samochodu na „język” nowych zegarów. Pozostaje jednak kilka wątpliwości: rozwiązanie ingeruje jednak w układ elektroniczny samochodu, poza tym trzeba pamiętać o właściwych wskazaniach licznika kilometrów – nie mogą być niższe, niż to co mamy w oryginalnych zegarach, bo przebieg jest obecnie kontrolowany (m.in. przez policję) i stacje kontroli pojazdów.
Pomysł jednak ciekawy i zapewne sporo osób będzie chętnych na taką modyfikację. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, koszt rozwiązania to ok 350 euro.
Jak to wygląda i działa można zobaczyć na filmie, zamieszczonym przez firmę z Mińska:
Najnowsze komentarze