Podwójny numer tygodnika AUTO ŚWIAT sporo miejsca poświęca tym razem samochodom ekologicznym. To o tyle ciekawe, że pismo uchodzące w niektórych kręgach za sprzyjające koncernowi VAG oskarżonemu o oszustwa w zakresie emisji spalin (dieselgate), nagle widzi korzyści w ekologii. Dla nas istotne jest to, że na okładce pojawiły się zdjęcia Peugeota e-2008, Renault Captura E-Tech oraz Renault Zoe.
AUTO ŚWIAT nr 46-47 (1280) z 9.XI.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5 Aircross, ë-C4, 3 Crossback, 7 Crossback, e-208, e-2008, 3008, 508, Clio, Captur, Kangoo Z.E., Master Z.E., Megane, Twizy, Zoe, Spring, Corsa-e, Grandland X, Mokka-e, Vivaro-e, Zafira-e
Peugeota e-208 można dostrzec na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 18.
Interesujące nas, miłośników francuskiej motoryzacji, samochody elektryczne AUTO ŚWIAT wspomniał na stronach 20-23. Natkniecie się tam na Citroëna ë-C4, Peugeota e-2008. Renault Kangoo Z.E., Renault Mastera Z.E., Renault Twizy, Ople Zafira-e, Vivaro-e, Corsa-e, Mokka-e,
Francuscy producenci mają w ofercie elektryczne auta od dawna. Nawet jeśli początkowo były to przeróbki modeli z klasycznym napędem, to historia takich aut jest nad Sekwaną dość długa. Jak jednak wypadają na tle rywali współczesne konstrukcje? Modne miejskie crossovery porównano na stronach 26-. Materiał pochodzi z Niemiec, ale niech będzie ;-) W szranki stanęły Mazda MX-30, Peugeot e-2008 i Kia e-Niro. Ta ostatnia dysponuje mocą 204 KM, na drugim końcu stawki jest Peugeot ze 136-konnym silnikiem. Mazda daje do dyspozycji 145 KM i jest wyraźnie najtańsza (138.150 zł). Czy Peugeot ma jakieś szanse w tym starciu?
Cóż – od razu możemy napisać, że francuskie auto przegrało zdobywszy tylko 435 punktów. Pochwalono je za niskie zużycie energii (a więc koszty użytkowania), za wygodne fotele, lekkość jazdy i niezłą przestronność. Zarzucono mu nadmierną podsterowność przy ostrzejszej jeździe, zwłokę podczas ruszania, przekombinowanie kokpitu i poniekąd z tego wynikającą koncepcję obsługi.
Mazda otrzymała 449 oczek, a zwyciężyła Kia z dorobkiem 456 punktów. Zadziwiające przy tym jest to, że Peugeot otrzymał najmniej punktów w porównaniu za jakość wykończenia. Skrytykowano też skuteczność jego hamulców, a w ocenie punktowej zignorowano fakt, iż można go ładować nawet z ładowarek o mocy 100 kW (Kia max 80 kW, a Mazda tylko 50 kW).
To niby nie jest wprost materiał promocyjny, choć powstał we współpracy z Citroënem. Na stronach 36-37 zaprezentowano C5 Aircrossa w wersji hybrydowej. To ciekawe auto, które zdecydowanie może się podobać! Opisaliśmy je z grubsza wraz z Małgosią Kozikowska w niedawnym teście.
O samochodach hybrydowych, ale bez możliwości ładowania akumulatorów trakcyjnych, AUTO ŚWIAT pisze na stronach 44-47. Wspomina tam także najnowszą wersję Renault Clio – E-Tech.
Z kolei wśród hybryd plug-in (strony 52-55) wspomniano Citroëna C5 Aircross, Peugeoty 3008 i 508, DS 7 Crossbacka, Renault Captura i Megane, a także Opla Grandlanda X.
Test hybrydowego Renault Captura AUTO ŚWIAT zamieścił na stronach 58-59. Już w tytule piszą, że to bardzo udana hybryda plug-in, a nota końcowa, to 4,5 gwiazdki na pięć możliwych. Redaktor Kamiński chwali stylistykę auta, także tę, którą widać w środku. Krytyce poddano bagażnik – jest mniejszy, niż w wersjach spalinowych. Poświęciłem temu trochę słów po pierwszych jazdach hybrydowymi modelami Renault.
Autor dobrze ocenił zespół napędowy – pochwalił go za dynamikę, spalanie podczas jady wyłącznie na benzynie (6,1 l/100 km), a także za zawieszenie i bogate wyposażenie. Przestronność i wygodne fotele, to zalety nie tylko hybrydowego Captura. Wadą jest – jak przystało na hybrydę plug-in – dość wysoka cena i wspomniana ograniczona pojemność bagażnika.
Na stronach 64-65 AUTO ŚWIAT dokonał przeglądu rynku wtórnego aut elektrycznych. Podaż jest na razie niewielka, ale modele różne. Wspomniano tam m.in. Renault Zoe.
I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym, podwójnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze