Dopiero co ogłoszono akcję serwisową związaną z przewodami paliwowymi w Peugeotach Traveller i Expert, a już mamy cztery kolejne akcje dotyczące tych dwóch modeli francuskiej marki. Oto szczegóły.
2.525 aut do serwisu z powodu przewodów hamulcowych
Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot, modele: Traveller i Expert, tylne przewody hamulcowe mogą z czasem ulec uszkodzeniu w wyniku przemieszczania się pomiędzy ich mocowaniami.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 2.525 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia stanu lewego i prawego tylnego przewodu hamulcowego i ich wymiany w razie potrzeby.
455 aut do serwisu z powodu mocowania pasów bezpieczeństwa
Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot, modele: Traveller i Expert, dokręcenie dolnych śrub mocowania pasów bezpieczeństwa może być niewłaściwe w wyniku nieprawidłowego położenia śruby i płytki pasa. Może to doprowadzić do poluzowania śrub i ograniczenia funkcjonalności pasa bezpieczeństwa w przypadku kolizji.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 455 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i ewentualnego poprawienia wzajemnego położenia śruby i płytki pasa oraz dokręcenia odpowiednim momentem wszystkich dolnych mocowań pasów bezpieczeństwa.
22 auta do serwisu w związku z pasami bezpieczeństwa i usterką elektryki
Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot, modele: Traveller i Expert, dokręcenie pasów bezpieczeństwa oraz przewodu masowego mogą być niezgodne z wymaganym standardem fabrycznym. Nieprawidłowe dokręcenie pasów bezpieczeństwa może spowodować niewystarczające napięcie pasów w przypadku zderzenia. Ponadto nieprawidłowe dokręcenie przewodu masowego może doprowadzić do utraty funkcjonalności układu ESP, włączenia się kontrolki ostrzegawczej lub, w pewnych warunkach, ryzyka zapłonu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 22 pojazdy.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu kontroli i poprawy mocowania pasów bezpieczeństwa oraz przewodu masowego.
21 aut do serwisu z powodu zacisków hamulcowych
Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Peugeot, modele: Traveller i Expert, zaciski tylnych hamulców mogą być niezgodne ze specyfikacją, co może prowadzić do zmniejszenia skuteczności hamulca postojowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 21 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu kontroli i wymiany niezgodnych tylnych zacisków hamulcowych.
Informacji związanych z kampanią udziela Peugeot Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 458 46 73).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.
źródło: UOKiK
Najnowsze komentarze