Oczywiście w Rumunii. Na czele rankingu modeli plasują się w maju Dacia Logan (1.251 sprzedanych egzemplarzy), Dacia Duster (510 aut), Dacia Sandero (436 sztuki) i tuż za podium, z minimalną tylko stratą, w pełni elektryczna Dacia Spring (426 samochodów). A w Top 10, na miejscu ósmym, jest jeszcze Dacia Jogger z wynikiem 198 aut.
Nic więc dziwnego, że Dacia jest niekwestionowanym liderem rodzimego rynku. W maju sprzedano w Rumunii 2.991 aut tej marki, co oznacza wzrost o 58,3%. Z kolei sprzedaż skumulowana za pięć miesięcy sięgnęła poziomu 12.626 aut, co dało Dacii 26,5% rumuńskiego rynku. Jednocześnie w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego Dacia odnotowała wzrost sprzedaży o aż 72,3%!
Na siódmym miejscu, zarówno w wynikach maja, jak i w skumulowanych za pięć miesięcy, znajduje się Renault. W maju nabywców znalazło 557 aut tej marki, a od stycznia do maja włącznie – 2.788. W efekcie do Renault należy 5,9% rumuńskiego rynku, a w porównaniu z analogicznym okresem roku 2021 sprzedaż francuskiej marki wzrosła o 23,9%.
Z interesujących nas marek w pierwszej dziesiątce sprzedaży w maju zmieścił się jeszcze Peugeot z wynikiem 283 sprzedanych samochodów, co dało marce dziewiąte miejsce w wynikach miesiąca. W rankingu za pięć miesięcy marka sygnowana lwem uzyskała 3,4% udziału rynkowego dzięki sprzedaniu 1.636 aut, a to wynik o 36,1% lepszy od ubiegłorocznego zanotowanego w takim samym czasie.
Najwyraźniej o przełomie może mówić Opel – w maju sprzedał 253 samochody, a od początku roku 809. W efekcie w rankingu miesiąca otwiera drugą dziesiątkę, ale w wynikach za pięć miesięcy jest dopiero szesnasty.
Citroën plasuje się w wynikach maja na pozycji szesnastej (154 sprzedane samochody), a w rankingu narastającym klasyfikowany jest oczko niżej. W tym roku w Rumunii sprzedano 674 auta z szewronami.
I jeszcze słówko o marce DS Automobiles. Maj przyniósł jej 38 nowych rejestracji, co powiększyło pulę pięciomiesięcznych dokonań, która wynosi 124 samochody. Marka premium Grupy PSA plasuje się w efekcie na 27. pozycji z 0,3-procentowym udziałem w rynku.
w oparciu o dane bestsellingcarsblog.com
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze