Nowa Alfa Romeo Junior jest produkowana w fabryce Stellantis w Tychach obok Fiata 600 i Jeepa Avangera. Następca modelu MiTo ma za zadanie dotrzeć do szerokiej grupy klientów za sprawą atrakcyjnego designu oraz możliwości wyboru napędu elektrycznego lub hybrydowego. Na jakim poziomie znajduje się sprzedaż modelu?
Produkcja Alfy Romeo Junior w Tychach ruszyła pod koniec września 2024 roku. Crossover wprowadził do oferty włoskiej marki powiew świeżości dzięki nowoczesnemu wzornictwu. Nowinką dla Alfy jest tu także napęd elektryczny. Katalog silników składa się z dwóch wersji na prąd o mocy 156 i 280 KM, a także wersji 1.2 Hybrid 136. W kwietniu, na linie montażowe wprowadzono wersję Q4 z napędem na wszystkie koła, która ma szansę zwiększyć zainteresowanie modelem.
Nowa Alfa Romeo Stelvio na rysunkach patentowych. Zmiana stylu
Alfa Romeo nie powinna narzekać na brak zainteresowania Juniorem. Sprzedaż modelu na rynku europejskim w I kwartale 2025 roku wyniosła 9106 egzemplarzy. Według danych Dataforce, na który powołuje się portal Clubalfa.it, w marcu liczba rejestracji po raz pierwszy przekroczyła 3000 sztuk, co świadczy o tendencji wzrostowej i o tym, że formuła modelu się sprawdza. W ubiegłym miesiącu dostarczono 3206 Juniorów.
Crossover jest obecnie najlepiej sprzedającym się modelem Alfy Romeo na rynku europejskim. Drugi w kolejności jest Tonale, którego sprzedaż w ciągu trzech pierwszych miesięcy wyniosła 4956 egzemplarzy a na trzecim Stelvio z rezultatem 1964 sztuk.
Alfa Romeo na polskim rynku: Junior, Tonale, Giulia
Najnowsze komentarze