Citroën C5 X to dosyć specyficzny model na rynku. Francuski producent poszedł w nieco innym kierunku niż konkurencja stawiając na pierwszym miejscu miękkość i komfort. Czy samochód jest dobrym wyborem dla rodziny? Portal motoryzacyjny AutoExpress przetestował model i wymienia wady i zalety C5 X-a.
Na początku testu opublikowanego na łamach brytyjskiego portalu AutoExpress przedstawiona została różnica pomiędzy Peugeot 408, który skupia się na sportowym wyglądzie, DS 4, w którym producenta stawia na luksus a C5 X-em, który określono jako wygodny i relaksujący środek transportu dla rodziny.
Auto Express przekonuje, że „Citroën C5 X ignoruje współczesny trend sportowego charakteru i stawia komfort na samym szczycie listy priorytetów. W związku z tym, podwozie jest zaprojektowane tak, aby bardzo izolować pasażerów od drogi, a efektem jest jeden z najwygodniejszych samochodów, jakie można kupić, nie licząc znacznie droższych modeli luksusowych”.
Czy Citroën C5 X to najlepszy samochód rodzinny? Łączy niemal wszystkie cechy ideału
Citroën C5 X – wady i zalety
Największe zalety, które wymienia brytyjski magazyn dotyczą płynności jazdy oraz amortyzacji. Trudy podroży po nierównej lub uszkodzonej nawierzchni są niwelowane, co idzie w parze z bardzo dobrym wyciszeniem pojazdu, także na autostradzie. Podczas testu zwrócono uwagę na pochylenia samochodu przy szybko pokonywanych zakrętach oraz lekki, ale precyzyjny układ kierowniczy, który sprawia, że Citroën C5 X jest łatwy w prowadzeniu.
Flagowy model francuskiej marki posiada przestronną kabinę, duży bagażnik oraz dobry stosunek jakości do ceny. Poza tym, posiada logiczny, prosty w obsłudze system informacyjno-rozrywkowy oraz szereg układów napędowych, które zapewniają dobrą równowagę między osiągami i oszczędnością. W ofercie znajdziemy silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz dwie hybrydy typu plug-in o mocy 180 lub 225 KM.
Z kolei na liście wad znalazł się układ hamulcowy, który określono jako „dosyć miękki i gąbczasty”. Sprawniejsze wytracanie prędkości otrzymujemy w trybie „B”, w którym zwiększa się odzysk energii z hamowania .
Ile kosztuje nowy Citroën C5 X i jakie silniki są w ofercie?
Jaki werdykt?
W porównaniu do C5-X-a wielu konkurentów m.in. Skoda Superb wydają się „sztywne”, z kolei dla sympatyków precyzyjnego, prowadzenia propozycja francuskiej marki może wydać się dziwaczna. „Citroen C5 X zdecydowanie nie jest samochodem dla kierowców, którzy chcą sportowego prowadzenia, agresywnego wizerunku lub błyszczącej skórzanej kabiny. W rzeczywistości oferuje on niemal przeciwieństwo na każdym froncie. To nam odpowiada, ponieważ na rynku jest już wiele takich modeli, a bardziej relaksujące podejście Citroena do jego dużego rodzinnego hatchbacka jest całkiem orzeźwiające”.
Cały test znajdziecie na stronie AutoExpress.
Najnowsze komentarze