Jaki jest najlepszy samochód rodzinny? Ile właścicieli, tyle opinii. Jedni zdecydują się na kombi, inni na SUV-a, a jeszcze inni będą poszukiwać większego komfortu i pojemnego bagażnika. Francuski portal motoryzacyjny L’automobile Magazine rozważa kandydata na ideał, który łączy niemal wszystkie wymienione cechy. Czy Citroën C5 X to najlepszy samochód rodzinny?
Citroën C5 X zadebiutował na rynku w 2022 roku jako wyczekiwany następca C5. Francuska marka zdecydowała się na samochód, który jest zlepkiem kilku segmentów. Samochód łączy podwyższone zawieszenie SUV-a, duży bagażnik kombi oraz komfort limuzyny, aby godnie zająć miejsce hydropneumatyka. Wydawałoby się, że jest to połączenie idealne, ale czy rzeczywiście? Portal motoryzacyjny L’automobile Magazine przetestował model pod kątem trzech głównych kryteriów: przestrzeń na pokładzie, komfort i przystępna cena, którymi zazwyczaj kierują się rodziny.
Citroën: testy nowych i używanych modeli samochodów. Zalety, wady, opinie
Nowy Citroën C5 X mierzy 4,81 m długości dlatego jazda po mieście nie będzie łatwa, ale w końcu ma to być przestronny samochód rodzinny. Według L’automobile Magazine model oferuje „miękkość na drodze bez popadania w nadmiar technologii”. Francuska publikacja przypomina w teście o porzuceniu przez Citroëna hydropneumatycznego zawieszenia i przekonuje, że amortyzatory z podwójnymi ogranicznikami hydraulicznymi dają niemal równie skuteczny efekt niwelując nierówności w każdych okolicznościach.
Na liście zalet znalazły się zagłówki, które można regulować na głębokość, aby odciążyć szyję oraz przestrzeń z przodu i na tylnej kanapie, nawet jeśli siedzimy za wysokimi pasażerami. Łatwy do załadowania bagażnik, który w zależności od konfiguracji pomieści od 485 do 1580 litrów został określony mianem „gigantyczny”.
Najnowsze wiadomości motoryzacyjne z kraju i ze świata
Ile pali Citroën C5 X PHEV 225 KM?
Testowany egzemplarz był napędzany układem typu plug-in hybrid o mocy 225 KM. Samochód potrafi przejechać do 40 km na prądzie, co powinno wystarczyć do codziennego użytku. Po pokonaniu 3000 km spalanie wynosiło średnio 6 l/100 km, ale francuski portal informuje, że jest to do uzyskania tylko jeśli będziemy często ładować akumulator maksymalizując jazdę na prądzie. Jako wadę wymieniono skromny zbiornik paliwa, który w hybrydzie ma pojemność 43 litrów i wymusza częste postoje na autostradzie. Wersja 1.2 PureTech 130 dysponuje 53-litrowym bakiem na benzynę.
Jaki werdykt? Francuski portal opisuje model jako „dość oryginalne podwyższone auto, które nie każdemu w pierwszej chwili przypadnie do gustu, ale łączy w sobie niemal wszystkie cechy idealnego samochodu rodzinnego”.
Źródło: L’automobile Magazine
Najnowsze komentarze